Ett morsarv

Det är trevligt att se att bägge pojkarna har fått två starka arv från mig...

Hardy när han blir arg (vilket händer några gånger per dag) lägger sig ner och skurar hela golvet. Skriker och ålar sig som en liten mask. Rör man i han blir det inget bättre så det är bara att låta han hållas. Det känns som om det barnet i treårstrotsen kommer att bli spännande att ha att göra med.
Mamma säger att jag slutade när hon la sig bredvid och skrek likadant så ser ni mig någon gång liggandes på marken och skrika så lovar jag att jag inte har blivit helt galen.

Alexander hade inga planer på att äta någon middag igår.
"- Men vet du att då blir det inge fika för dig hos Robin.
- Okej! Då kan jag leka istället!! Jag kan ta bort min tallrik. Då får du, maria, robin, joline och emilia fika istället"
Kan säga att det var några middagar under min uppväxt som lät nästan exakt så: 
"-Om du inte äter upp får Maria glass och inte du.
- Okej!"
Jag stålsatte mig för att ta fighten hos Robin men den kom inte. Han kom in en gång i köket och frågade om glass. När han fick ett "nej" gick han till Joline och grinade en liten stund men han var medveten om varför han inte fick. Jag hoppas att han nu har lärt sig att för att få fika måst man äta, men det kan lika gärna vara att vi får köra samma flera gånger.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0