Halmstad

Har hängt i Halmstad i en veckas tid, kom hem i måndags med barnen. Ludde har börjat plugga där nere så vi passar på att "semestra" lite. Det är en mycket fin stad, bara synd att vi bor på den absolut högsta toppen så att ta sig ner till stan är inga problem men att ta sig hem blir som ett träningspass med barnvagn och två barn. Jaja jag får se det som vardags motion.
Resorna dit och hem gick förvånansvärt bra, på sista flygresan blev Hardy väldigt less men det kan man förstå. Jag trodde att jag skulle få springa och jaga Alexander men han höll sig och om han försvann var han snabbt tillbaka. 
Men några saker har jag lärt mig till nästa gång:
* Bromma flygplats har inget lekställe och är väldigt litet, tre och en halv timme där är inte att rekommendera.
 * Innan det ska ätas ska det kissas, annars kan man få lämna maten innan man ätit upp
* Mutor, mutor och mutor är bra att ha
* Babblarna är en guds gåva när man vill få två övertrötta barn att somna på flygbussen.
 
Ludde har en trea i Halmstad så pojkarna har fått dela rum, så från det att vi har kommit hem har Alexander velat sova inne hos Hardy. Kan tänka mig att det känns tryggt att ha någon med sig i rummet, nu sover Hardy bara halva, om ens det, natten tillsammans med Alexander innan han vaknar och kommer till oss, men det räcker säkert för Alexander. Och så länge han vill är det bara att dom sover med varandra. Jag har någon liten förhoppning om att Hardy också ska känna att han har någon hos sig och börja sova hela nätter (önsketänkande,  jag vet). Så vi får väl se om vi flyttar över Alexanders säng till Hardys rum så kan dom använda hans rum som lekrum och så kan vi ta bort extra sängen.
 
Imorgon är det nån liten unge som blir 3 år. Oj va det går fort nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0