30 plus

Jaha då var man på fel sida av 30 strecket helt plötsligt. Än så länge har jag faktiskt ingen åldersnojja, det känns som om jag har gjort det jag ville innan jag fyllde 30. Två barn, ett hus, en man och ett fast jobb. Krisen kanske kommer när jag fyller 35 och rakar av mig håret och festar som om jag vore 15. Det får vi se då ;)
Den stora dagen firades på jobbet med en delad tur, på mina lediga timmar passade jag på att träna och strosa runt på stan (alldeles själv).
Vi firade helgen innan eftersom att både jag och mamma jobbade och Maria skulle på möhippa när vi fyllde år. Monica och Lasse fick hyra en lokal domhar vid lägenheten och där samlades vi hela släkten plus några vänner och åt pajer och tårta. Så skönt att slippa ha det hemma, här blir det så uppdelat eftersom köket inte är så stort. Där kunde vi sitta och äta alla samtidigt och barnen kunde härja runt. Slapp jag även städa innan alla skulle komma.
Presenterna då, dom bestod av 2 renskinn, ett dagsspa på clarion (Maria var tydligen tvungen att följa), en bok, en tornedalssked, presntkort på Hemma hos Molly och på Boden handel, en elektrisk fot fil och smorsel, ett halsband med barnens namn på och smycken som jag ska få välja själv. Så jag blev mer än nöjd för allt.
Festen blir vid ett senare tillfälle, typ till sommaren när det är varmt och när Ludde är hemma. Det är så mycket övningar nu och snart åker han tillbaka till Hamlstads så det kändes bättre att skjuta å det ett tag.
 
Jag hade inte räknat med att mina vänner och släkt skulle fixa något för mig, Men förra torsdan skulle Ida komma och käka middag och se film med barnen. När jag pratade meed Maria på telefonen tidigare på dan så tyckte jag att hon lät lite konstig och mycket riktigt, när det plingade på dörren vid 17 tiden kom Ida, Heli, Maria, Marika, Malin J, Camilla och Malin K in ramlandes, Så det var bara att hoppa in i duschen och göra sig snygg. Sen for vi till bowlingen där vi mötte upp Moa och Sandra. Det blev en riktigt rolig kväll. Vårat lag vann och det har vi bara Maria att tacka för. Hon gjorde så många strikes så i slutet var det ingen som orkade gratta kvinnan.
Det roliga var att dagen innan hade jag och några av Camillas kompisar tagit henne på mat och bowling i Lule för att förtidsfira hennes 30 års dag, Maria hade varit lite svettig när jag sa att Camilla skulle komma hem, för det var något som jag egentligen inte skulle veta. Så går det när människor har småsystrar som skvallrar ;)
Jag är så tacksam att både Malin K och Camilla tog sig tid och råd att ta sig upp från Malmö. Det var faan guld värt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0