En bit på vägen

Nu har Hardy äntligen lärt sig att komma över till oss på natten. Nu behöver vi inte gå upp för att hämta han utan helt plötsligt står han bara vid sängen och vill upp.
Nu är väl nästa steg att han ska sova en hel natt i sin egen säng men då ska man orka ta den striden och jag är inte riktigt där än. 

Då har jag jobbat i en vecka nu. Första dan grundade jag med att jobba över 4 timmar. Tänkte att det är lika att passa på medan Ludde  är hemma, blir lite svårt att jobba extra när bägge två jobbar.
Jag känner verkligen  att jag trivs där, det känns som om jag har kommit hem. 5 av pensionärerna var kvar sen jag var där sist för över 3 år sen. Det sköna är att även om jag inte har koll på dom andra 10 så har jag koll på allt runt om, det går fort så känns det inte alls som om man har varit borta.

Kring jul var vi in i en skoaffär med ungarna, jag hittade ett par jättefina fin skor åt Alexander och visade han dom. Då kontrade han med att visa mig ett par glittriga klackiskor som han tyckte var mycket finare. Och det kan jag förstå eftersom då jag visade bara var svarta. Men jag kände att 300:- för något han inte kommer använda så ofta var lite mastigt. Så nu när vi var förbi till Marika så hade dom köpt ett par glittriga skor åt han med Elsa på när dom var i Thailand.  Han var lite skeptisk först men så fort han fått på sig dom tyckte han att dom var super fina.
I bilen på vägen hem förklarade han att när han har på sig sina Elsa skor, sin Elsa klänning, sin krona och sitt trollspö då är han Elsa. Men när han inte har på sig det utan har sin batman tröja då är han batman!
Älskade unge, du är så klok!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0