Då var den påsken över.

Undrar som vars det fina påskvädret tog vägen. Men solen kikade ju som fram lite på söndan när det var dags att packa ihop och fara hem.
Det har varit jätteskönt i stugan. Man kopplar av på ett helt annat sätt. Jag, Ludde, Maria, Robin, Andreas och Moa for dit på torsdan och Stina och Anders kom på fredan.
For på en skoter tur på fredan till Svanisträsk och hälsade på Moas familj. Hade nog velat ha en film kamera under den skoterfärden.
Urdåligt före, guppiga leder och på det så snöade det. På leden mot klinten hittar vi en ren liggandes, trodde först att den var död men helt plötsligt ställer den sig upp och tittar sig yrvaket omkring och springer iväg väldigt snabbt. Ca 100 meter därifrån stöter vi på ytterligare tre renar. Måste ju bara säga att renar är inte världens smartaste djur, istället för att svänga av leden så zickzackar dom framför skotrarna. En utav renarna hamnade framför mig och Maria och istället för att springa förbi skoter står den kvar och bara glor när vi försöker komma förbi den. Inte konstigt att dom blir överkörda.
Det var väldigt mycket ovanvatten på Svanisträsk så jag och Maria han bli lite oense där en sväng när det blev lite vattenkörning och ett ganska oförberett gupp i lite för hög fart. Hade varit kul att ha det inspelat faktiskt. Stina och Andres som  stod kanske 30 m bort hörde tydligen lite tjatter :)
Ja ni det är inte alltid lätt. Men vi kom fram i alla fall utan allt förstora problem. På vägen hem lyckades Andreas med konsten att både sätta fast skotern och välta den. Snabbt var jag där med kameran :)
På lördan blev det pimpling. Stina blev storfiskaren och drog upp hela 4 fiskar. Vi blev inte där så speciellt länge. Höll på att sätta skotern i ovanvattnet för vi fick dra kälken också, hamnade lite på sne men det var bara att gasa och hoppas på det bästa. Det är ju tur att jag och Maria är ganska synkade i alla fall ;) Kanske inte till en början när vi gungade åt olika håll men vi kom ju på tricket sen ;)
Det blev påskbord på kvällen. Mycket gott.
Anders och Stina for hem på lördag kväll. Vi resterande drog fram sällskapsspelen lite senare. Fy fan jag hade så ont i magen när det var färdigt. Sen när man tänker tillbaka så var sakerna inte ens hälften så kul som man tyckte då :)
Jag och Ludde regerade i alla fall första omgången.
På söndan blev det en snabb pimpling när solen kikade fram och då var det min tur att vara stor fiskaren.Fick upp hela 6 fiskar och Robin som satt i hålet brevid fick 1. Ganska skadeglad vill jag påstå att jag var.  Sen var det bara att packa ihop sakerna och bege sig hemmåt. Hade velat stanna hela veckan nu när det blev sånt här väder men tydligen måste man jobba ibland också.

Sista dan på stegtävlingen. Har räknat ut att jag hittils har snittat ca 17000 steg per dag. Är inte riktigt nöjd med det men har ju ända varit i stugan 4 dar så det blir ju inte så mycket gång under den tiden. Men det ska bli ganska skönt att tävlingen är över mina ben behöver nog vila nu, i måndags när jag skulle gå till jobbet hade jag så jävla ont att jag funderade på att ringa Ludde och be han skjutsa mig. Så det kan nog vara bra med nån vilodag framöver.

Idag blir det fika med Priscilla och några till från Ågården på dan och på kvällen blir det bio med Heli. Ska äntligen fara och se Män som hatar kvinnor. Är inte så snabb jag vet. Men bättre sent än aldrig. Imorgon blir det palt med kusinerna och farmor. Har för en gångs skull lyckas samla ihop alla. Annars är det alltid nån som jobbar.
Imorgon blir det även storstädning, fy fan vilka sluskar vi är. Usch. Kan göra några till katter utav allt hår som ligger på golvet. Jag har väldigt lätt för att skjuta upp sånt som städning. Men när dammtussarna kräver egna rum börjar det bli kris.

Nä nu blir det nog på med lite kläder och ansiktet sen ut på stan.


Ludde & Robin fixar ljus.


Snyggaste påskriset i Holsvattnet

skoterparkering

Efter färden på sjön

Kropp mot kropp


Kommentarer
Maria

Ap uk var nog det smästa :)

2009-04-15 @ 20:48:51
URL: http://mariaogren.blogg.se/
Malin

hahahaha I LOVE SKOTER PARKERINGEN!!! har fått jobba övertid..har inte kunnat svara :( vi får höras i helgen. puss!

2009-04-16 @ 11:47:45
URL: http://malinkarlsson.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0