Den lömska lilla räven.

Vi har varit i stugan hela helgen. I dag upptäckte Ludde och Robin att våra hamburgare som vi stoppat i snön var borta, och i stället fanns där massor av räv spår. Så den lömska saken har varit och smygit runt stugan i natt och snott våran lunch. Jaja han blev nog ganska mätt på nio hamburgare skulle jag tro :)
Det har varit helt gudomligt väder både i går och idag i stugan, blå himel och strålande sol, så idag for vi ut på en liten pimpelsväng. Maria var den enda som fick en stackars liten aborre.
Det blir förhppningsvis mer fisk i påsk.
Nu har vi lagat mat för första gången i våran stuga och upptäckt att vi har i princip inget som man skulle kunna behöva till matlagning. Då är det tur att mamma och pappas stuga bara är ett stenkast bort så det var bara att gå över dit och sno lite saker :)
Tror att dom kan börja ångra snart att vi fick en stuga så pass nära dom :) Men det är smällar man får ta helt enkelt. Ska fara på tisdag och köpa lite basic saker så som kryddor, stekspadar och liknande, det lär ju behövas i påsk om inte annat.

Har i veckan även hunnit förbi sälen (även kallad jocke) en sväng på en fika. Det tog mig bara ett år nästan men bättre sent än aldrig säger man ju.  Jag måste fan bli bättre på sånt här. Men kul var det, lite uppdateringar om gamla klasskamrater och liknande. Vi SKA dra ihop nånting. Jag satsar då på innan sommaren men vi får se hur det går. Man kan ju alltid hoppas.

Har även lyckas tappa bort stegräknaren i fredags. Blev mycket upprörd när jag upptäcker efter halva bodforsen att den är borta. Ides verkligen inte vända om för att söka efter skiten så det var bara att forsätta traska. Det enda jag kunde tänka på var hur många steg jag missade.Men som tur var så var Loba snäll och vi pausade hela tävlingen så att jag kunde söka efter den. Har än inte lyckas hitta den så jag tog tillbaka den som Maria hade lånat och så var tävlingen igång igen. Jag känner på mig att detta kommer att gå bra för mitt lag.
Jag är nog ganska tävlingsinriktad egentligen, vill nog bara inte erkänna det.

Var och gästspelade på Ågården i fredags kväll. Det var jävligt kul måste jag säga. Det kändes som om jag hade varit borta en helg och inte 4 månader :) Bara några nya pensionärer men annars var allt sig likt. Det känns som bra när människor har saknat en och lagt märke till att man har varit borta. Det är inte alltid det händer i det här jobbet :)

Har börjat på den tredje boken av  Stieg Larsson (Luftslottet som sprängdes) Mycket bra bok verkligen. Den som inte har läst hans böcker än borde börja. Fast i min takt att upptäcka nya saker så har nog alla redan läst dom böckerna både en och två gånger :) Men om ni inte har det så borde ni börja nu.






Helt underbart


Bästa transportskotern


Borrerskan nr 1 (gillar tjutläppen)


Kommentarer
Maria

Jag var koncentrerad!

2009-04-15 @ 20:47:21
URL: http://mariaogren.blogg.se/
Cathrin

Nä. Tjurig ;)

2009-04-17 @ 10:44:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0