Hel renovering

När den här tävlingen är slut så ska jag hel renovera mina stackars fötter. Får nya skavsår varje dag som jag punkterar och lägger ett plåster på och forsätter att gå. Det som inte dödar det härdar :)
Känns ju som om mina fötter borde vara härdade snart men icket. Måste samla på mig många steg i morgon nu eftersom vi drar till stugan i morgon kväll och kommer inte hem förrän på söndag.
Men jag får väl ta med mig promenad skorna dit och promenixa i skogen.

Har varit och handlat mat till stugan igår, Det blev en del mat kassar med tanke på att vi är 8 pers under helgen. Men vi kom ändå ganska billigt undan. Har köpt ungefär 3 kg snarras också, vilket vi har räknat ut att det kommer att räcka ungefär tills på fredan :P Jaja vi har ju chips också ;) Kommer nog rulla fram efter den här helgen skulle jag tro. Vi lär ju ialla fall inte svälta, och det är ju tur :)
Har tydligen fått en tam ren i stugan också som hade varit och kikat på Ludde och Johan idag när dom höll på med skotrarna och hade följt efter dom till bilen.

Nu har dom beslutat, det blir bara 2 semester perioder i år  Jävligt bra. Men då ska dom tydligen införa 3 perioder nästa år. Det värsta är ju att när politikerna får frågan idag hur mycket dom kommer att spara på 3 semester perioder ger dom till svar: "- Ja vi har ju som inte riktigt räknat på det än"
Hur fan kan man gå till ett möte och säga att man kommer spara in pengar på en sak när dom inte ens har räknat på det. Tycker att det är jävligt nonchalant utav dom att göra så. Det visar ju bara på att dom tror att vi är dumma i huvet. Och vad gör vi?! Tackar och tar emot eftersom vi har den här sommaren räddad.
Dom har tydligen provat 3 perioder i nån annan kommun vilket inte sparade pengar utan dom förlorade pengar på det, varför inte ta lärdom av dom istället?!
"Nä vi provar i stället, kommer att bli ett jävla liv först men sen rättar dom sig nog i ledet"
Det värsta är att man gör det. Varje gång.
Man kan ju få hjärtsnurr för mindre.

Nä hörrni nu blir det pannkaks gräddning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0