Huslig

Ja vet ni ibland slår dom sidorna till hos fröken Ögren också. Igår sydde jag och Maria gardiner till sovstugan, vilket tog ganska många timmar. Snett, vindt och skevt blev det, men som tur är så är stugan lite skev också så det borde nog jämna ut sig i slut ändan. Lite höjda röster blev det, hot om att inte få sitta barnvakt eller få komma in i huset kom också, men det är sånt man får skaka av sig helt enkelt.
Forsatte på min husliga linje idag och fick för mig att putsa fönstrerna, eftersom att det tydligen var min "tur" i år och jag har ju som skjutit upp det ett ganska bra tag nu. Kan ju inte direkt påstå att dom blev skinande rena men man ser ut från dom ialla fall.  Har till och med planterat om en stackars liten blomma. Ja Maria jag vet att jag borde göra det med två till men ilet försvann som och inga krukor hade jag. Jag tar det nästa gång :)







Var och åt "avskedsmiddag" igår med Malin, Petra och Maria på panelen. Så gott så :) Malin lämnar nu Boden igen, lilla solstrålen, och åker tillbaka söder ut imorgon. Har varit jätte skönt att ha henne hemma så här länge. Allt känns precis som när vi var mindre. Ska verkligen försöka ta mig dit senare i höst.





Har även hunnit vara med Sandra idag när hon tatuerade sig. Den blev jätte fin. Lite sugen blir jag att göra en till men jag måste ju som först hitta ett motiv. Kan ju som vara en fördel.



Bilbingo med Heli och Ida är inplanerad nästa vecka. Även en stug sväng också :)
Fortfarande 6 arbetsdagar kvar. Men snart är helgen klar och då är det bara 3 kvar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0