Vissa dagar borde man bara stanna hemma.

Igår var en sån dag.
Det började med att hem telefonerna slutade fungera. Bägge ligger och blinkar "basstation" och jag kände att jag inte riktigt orkade engagera mig i det. For sen med Maria in till stan för att gå på marknaden och äta thai mat. Gick och skulle ta ut pengar, trycker in kod och allt och väntar på att få ut kortet. Men icket. "Kortet behålls" står det så fint på bankomaten. Jaha så det var bara att traska till banken och beställa ett nytt.
Tog oss till slut på marknaden och fick oss lite mat.
Sen vidare till en läkare som skulle kika på eksemet jag har i handen. Då tycker hon att jag ska ha på mig en bomulsvante på höger hand i en vecka för att skydda. Jaha då såg man ut som Michael Jackson då.  Jag vet att jag inte ska vara negativ för hon försöker ju ialla fall få det bättre men jag ser ju som problemen när jag är på jobbet med denna vante. Fick nå salva som jag skulle hämta ut på apoteket och eftersom jag inte hade nå kort tänkte jag att jag använder stugkontokortet och bara föröver pengarna sen. Men var inte säker på hur mycket pengar det var på det så jag går till en annan bankomat och ska ta kontoutdrag, men eftersom det inte riktigt var min dag så snodde även denna bankomat detta kort. Såklart har banken hunnit stänga så på måndag är det bara att gå dit.
Hade som tur var 120:- i börsen och salvan kostade 118:-, nångång måste man ju ha flyt.
Sen hem för att slå på datorn, funkar tangentbordet då?! Nä såklart inte. Då slår man på tvn istället, nej nej för bilden hoppar från stor till liten, önskade just då att jag hade gått med på att köpa en ny tv.
Snäll som Marika var kom hon, ungarna och Johan förbi på kvällen efter dom varit och köpt godis så jag fick tröst äta lite grann :) Jag och hon for sen ut med inlinsen, är ju lite förvånad över att jag inte trillade med tanken på dagen.

Har jobbat idag, men jag har kort helgen så det känns skönt. Ikväll blir det inlines igen, ska visa Marika Marias hus så att hon vet vars hon ska våldgästa sen :)

5 arbetsdagar kvar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0