Paltkokning & hård helg

Har varit jävligt sugen på palt ett tag. Så i torsdags slog vi till och bjöd Maria, Robin, Tina och Patrik på palt. Blev faktiskt ganska så bra om jag får säga det själv :) Mätt blev man då :)
Sen hade Tina tagit med sig rabarberpaj till efterrätt. Det slank ner både en och två bitar. Att man sen inte kunde röra på sig under resten av kvällen det var en helt annan sak :)


Helgen har varit ganska hård :)
Ifredags blev det panelen med gamla jobbet. Gud va jag saknar dom. Jag ska inte klaga på stället där jag är för dom är jätte bra, men personalen på trean kommer nog alltid att stå mig närmast. Efter panelen blev det en sväng till Tommy för lite påfyllning av drickat och sen bar det iväg ut. Först på Olivers vilket inte riktigt var party. Vi var väl som bäst 15 pers (om man räknar personalen också) på hela stället. Ganska dött. Så det blev en cider där och sen en sväng till Bränna där det var lite mera folk i alla fall. Några danser hann man med :) Lite rödvins smakande, förstår inte varför jag vet ju att jag inte tycker om det. Men det lät som en bra idé just då. Sen var det dags att sätta sig på cykeln och ta sig hem.
Vaknade på lördag vid 13:00. Får lika mycket ångest varje gång man vaknar så sent, tur att solen inte sken. Gled runt i morgonrock ett bra tag innan det var dags att göra sig i ordning för tjejkväll och utgång på farmen.
Drog i väg till Maria vid sex snåret, då var det bara att öppna mera cider. Blev mycket skrålande och surrande innan vi tog oss ut på farmen. Party stämmningen i bussen låg på hög nivå :) Alltid lika kul.
Tappade bort dom flesta som vanligt i början med lyckades lokalisera dom efter inte allt för länge :)
Dansade till Star pilots och drängarna såklart. Maria lyckades fälla Marika så hon fick halva cidern i ansiktet och liknade lite lätt en tvättbjörn. Så dom drog i väg på toa så jag fick haka på Cathis och Madde. Lyckades få tag på dom igen när husbandet börjat spela men då var det tydligen dags för oss att ta oss hem. Ringde stackars Magnus som alltid ställer upp. Men inte var han direkt munter och pigg när han plockade upp oss, och inte blev han muntrare utav att ha full och fullare i bilen ;)
Väl hemma hos Maria igen höll jag på att bli utelåst, man tackar. Det var nog länge sen jag skrattade så mycket. Hade nog gjort allt för att ha en film kamera den natten. Tre tjejer fick vi plats i Maria och Robins säng. Inte många timmars sömn kan jag ju säga.


(Magnus blev mycket less efter mycket tjat att han körde för fort så han stängde helt enkelt av bilen och rullade)


Söndan däremot var jävligt lugn. Efter att vi lyckas masa oss upp ur sängen blev det bakispizza med nästan hela kusin gänget utom Marika som var tvungen gå på barnkalas (kan ju inte påstå att jag var avundsjuk). Sen blev det riktigt bakis kväll hos Ida med massor och tjej-tv-program och Bröllops duellen. En skön dag helt enkelt.



Solstrålen är på väg till Boden :) Stannar hela 4 veckor tror jag. Det ska bli riktigt kul.

-Vars är dörren! Haha så jävla bra :)


Kommentarer
Anonym

Stackars dej, Maria har berättat om eran natt :)

å hur f-n orkade Marika fara på ett barnkalas???

Ha en trevlig midsommar, jag kommer att tillbringa min på Ågården, de tycker jag att alla borde göra :)

2009-06-17 @ 22:49:31
Cathrin

Tycker faktiskt lite synd om mig själv. Det var också en bra fråga. Jag själv hade nog lagt mig ner och dött :)

Ja du själv kommer jag att tillbringa min midsommar på Åcenter :)

2009-06-17 @ 23:12:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0