Bring it on!

Nu jävlar. Stegräknar tävling med Loba i två veckor från och med imorgon. Och jag hade inte tänkt att förlora. så nu är det bara ut och samla steg. Har redan fått med mig Sandra som stegjagar vän, så det här kommer att gå bra. Loba var den enda som vågade ge sig in i leken med mig ;)

Fy fan. Kring fem imorse ringer Luddes jobb mobil, han har värsta militärfanfaren som ringsignal. Dom hade nått övningslarm så det var bara för han att ta på sig kläderna och fara iväg.
"- Skönt" tänkte jag, "nu kan jag somna om och sova 1 timma till innan min väckarklocka ringer"
Men jag hade inte riktigt räknat med att terrorist katten nr 1 skulle vakna och gå runt i köket och jama i 45 min innan han kom och la sig igen. Han var mycket gratis i morse. Så en kvart extra sömn fick jag. Man tackar. Sen när väckarklockan ringde hade han hunnit somna om och kollade på mig som om jag var dum i huvet som hade råkat väcka han.
Det är tur att han är söt ibland.

Att dom forsätter att diskutera om dessa tre semester perioder. Jag trodde att allt var klappat och klart och att det inte blev nått av det, men nu ska dom tydligen ta ett nytt beslut nu den 8 Mars klockan 13. Kan nån bara förklara för mig hur dom hade tänkt sig att man skulle kunna spara in pengar på det?
Blir inte klok på det här. Jag kan inte tänka mig att dom kommer att spara in så mycket på det, jag menar alla måste ju ändå ha semester och dom kommer va tvungen beställa in precis lika många vikarier.
Men dom kanske har tänkt på något helt annat sätt, vad vet jag?!

Nä nu ska jag fixa stegräknaren!


Terrorist katten


Kommentarer
Kokkinen

haha så klockrent!

2009-03-31 @ 19:58:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0