Snabb som blixten

Ibland kan jag vara riktigt snabb. I fredags hade jag ställt klockan på 06:20, fick som för mig att jag skulle börja jobba klockan åtta. Håller som bäst på att pyssla på inne på toa när jag kommer på att jag har nån miffo tur där jag börjar sju när jag har slutat nio dan före. och jajomensan visst var det den här dan. Så det blev lite panikartat, fort på med sminket och fort att fixa håret, Ludde fick göra en smörgås som jag fick ta med mig på vägen. Men snabb var jag ialla fall så klockan fem sju var jag på jobbet.
Blev lat i fredags också, skulle egentligen fara och träna med Maria men hon vart sjuk så jag tänkte gå själv på gymmet men då slog latmasken i så det blev inget med det. Men nya tag nästa vecka ;)

I helgen har jag och Ludde varit i stugan. Vi har verkligen inte gjort många knop. Vi bar isoleringen från släpet till stugan på lördan sen for vi förbi Luddes föräldrars stuga en sväng och hälsade på. Men det har ju faktisk regnat i helgen (vi skyller på det) ;)
Idag har vi varit i mockträsk och hjälpt Micke måla huset. Det går otroligt fort om man bjuder in hela släkten och lovar att dom får palt sen. Dom första hade kommit klockan 11, jag och Ludde kom vid 13 och strax efter 14 var hela huset färdigt målat så det var det bara att fara till farmor och få i sig lite mat :)
Ikväll blir det film och förhoppningsvis lägenhetsvisning om hon hinner komma hem.

Ensammen blir man i veckan också, Ludde drar till Skövde. Så jag försöker få hit Ida som sovsällskap nån dag ialla fall :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0