Helgen

Har varir barnvakt hela helgen. Men inte så många timmar åt gången. Vilket var rätt skönt på söndan när jag var lite bakis och kände mig lättretlig.
På lördan hade vi det jätte mysigt. Tog först en fika på retro sen gick vi (hör och häpna) på försvarsmuseet. Har varit där en gång tidigare och det var på invigningen. Som tur var gick ungarna in gratis så jag behövde bara betala för mig, annars hade vi nog inte gått. Dom tyckte faktiskt att det var kul, men det berodde nog mest på att det fanns en helikopter som man fick sitta och trycka på alla möjliga knappar så att den började blinka och låta. Ludde gjorde ett tappert försök att försöka utbilda Melissa på diverse saker, hon tittade snällt, sa okej, sen sprang hon vidare :)
På kvällen blev det utgång (premiär för mig) på Lotus/Far east. Hade riktigt trevligt. Stannade ändå länge fast det blev en tidig utgång, har kommit på knepet: Går man ut tidigt, går man in gratis :) Smart drag.
Hände inga större bravader. Men alla var på gott humör.
Vaknade alldeles för tidigt på söndan, så jag fick vänta på att Ludde skulle ta sig upp och att pizzerierna skulle öppna så att vi kunde få i oss den efterlängtade bakis pizzan. Bakis dagar är ändå grymt sköna. Men måste ingenting nästan för att man "mår ju faktiskt lite illa"
Hyrde nån slö komedi och köpte lite godis, sen parkerade jag, Ludde och Sandra oss i soffan och bara tog det lungt ett tag. Ida kom förbi på kvällen och sen bar det iväg till Marika för att vara barnvakt igen. Men dom behövde inte så mycket vaktande. Skönt!
Nu vet jag varför jag tyckte att Paranormal Activity var hoppig och jätte dålig: vi hyrde Så olika och tänkte se den hos Marika när ungarna hade somnat. Tyckte att den filmen också var lite underlig tills vi kom på (hade ändå hunnit se typ 1 timme) att det är Marikas jävla DVD-spelare som fuckar upp filmerna. Den gjorde så att den hoppade från början till slut och upprepade massor med scener. Så den har helt enkelt förstört två filmer jag verkligen ville se. Mycket besviken. För det känns ju som meningslöst att se om Paranormal när jag vet vad som händer. Då kommer jag absolut inte bli rädd.
Jag och Sandra var och sprang nästan alldeles själv igår. Jag säger nästan för Ludde kom och mötte upp oss efter halva vägen på cykeln. Vi var grymma igår, slog till och med förra tiden fast vi sa att vi inte skulle försöka göra det. Jag är mycket imponerad måste jag säga :)



Älskade April-väder



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0