Förskräckligt.

Ja du, alla behöver inte tycka om det lila jag har i håret. Men jag tycker att det är intressant att många från den äldre generationen under åren har tappat den här spärren som vissa andra har då man inte behöver säga allt man tycker. Har man inget snällt att säga behöver man inte säga nått alls.

Igår blev det vinbärsplockning med farmor. Först drog vi till Maria och rensade hennes buske, sen när vi ändå var igång så for vi till våran faster och rensade den också.  21 liter blev det allt som allt, så nu väntar jag bara på saften. Vara med och plocka det kan jag göra men hon kan nog det här med saftgörandet lite bättre :)

Jag och Ida satt i måndags och gjorde en fotobok med bilderna från Tunisien. Jävlar va fin den blev och vi tänkte att så mycket kan den ju inte kosta, nä då bara ca 500:- för en bok. Kan ju bero på att den var 56 sidor också. Så beställande av den får nog vänta tills närmare löning.

En Malin resa med Maria är planerad i oktober. Det blir bra. Ha haft dåligt samvete för att jag inte varit och hälsat på så ofta (har lyckas ta mig dit 1 gång). Nu får vi också se hennes nya lägenhet, den här har till och med en egen dusch ;) Inte illa.

Två löppass avklarade i veckan och ett kvar. Det här är väl första veckan på länge som det har hållt i sig, annars har det bara blivit en eller två. Jag har så lätt att komma med undanflykter när jag är själv. Men idag blev jag riktigt stolt över mig själv; joggade bara 6 km och tyckte att det gick riktigt tungt hela vägen så jag tänkte att det inte skulle bli någon bra tid alls. Men jag snittade ändå 5:16 min/km och det är en utav mina bättre tider så jag har nog fått upp farten lite grann även fast jag inte märker det själv.

Nä nu blir det en dusch sen mat och sen en sväng till Lule och gratta Sabina.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0