Fundersam.

Hamnade på Kissies blogg igår, jag har som aldrig fastnat för nån sån där "kändisbloggare". När jag satt där och läste började jag fundera: Hur kommer det sig att sånna här människor kan tjäna så otroligt mycket pengar på att bara skriva strunt?!?
För det fanns (ialla fall inte vad jag kunde hitta) nå vettigt alls som stod i hennes blogg. Helt allvarligt: ge mig 25 000 i månaden (och då är jag nog en av dom "lågavlönade" bloggerskorna) så kan jag också skriva om när jag går och handlar på märkesbutiker, dricker mig full på champange (även fast jag inte kan uttala det så kan jag ju ändå dricka det), hänger på nån "häftig" krog eller snubblar in på nån premiär. Sen ser ju dom flesta precis likadana ut med fiskläppar och lite för stora tuttar för att det ska se naturligt ut. Nä jag blir riktigt fundersam.

Sista dan på arbetshelgen är över, och i veckan jobbar jag bara torsdag kväll 16-21 sen är jag ledig fram till måndag klockan 16. Det ska bli riktigt skönt. Tänkte ta mig ut på en jogging sväng idag men var så jävla trött när jag kom hem så det blev lunch sen en lite powernap framför tv:n. Ska ändå ut och gå ikväll med Tina så jag hinner ta det imorgon på morgon (eller när jag kliver upp) istället. Packningen påbörjas imorgon, till och med att jag packar några dagar iförväg och inte kvällen innan som vanligt, eftersom att jag och Sandra ska dela på resväskan så är det smidigast att packa någon dag innan.
På onsdag blir det en sväng till Öjebyn för övernattning hos mormor och morfar. Har inte hunnit vara nå där på hela sommaren. Jag säger ju att sommaren har varit ovanligt kort och konstig.

En till sak med tanke på kända bloggerskor; rättstavning är ingenting dom kör med. Jaja mina inlägg är inte alltid heller felfria men jag har ju som högst 7 olika läsare och har man några tusen som följer en så tycker jag att man borde läsa igenom det man har skrivit så att det ser hyfsat rättstavat ut. Nä undrar om det där kan bli min nya karriär?! Ska bara fkytta till Stockholm, börja hänga på "inne" ställerna, skaffa fiskläppar och shoppa dyra kläder. Det kommer att bli grymt!

Nä nu kaffe/te dags med Marika!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0