Julpyntat & klart

Nu är allt julpynt uppe. En vecka efter alla andra men man ska inte stressa. Drog med mig Ida upp på vinden igår för att plocka ner julpyntet, men icket att vi hade varit så smarta utan istället hade vi hett det i källaren. Så det var bara att ta riva ut det mesta i källarförrådet (för själklart var ena lådan längst ner längst in och den andra längst in högst upp) för att komma åt, jag kan inte förstå hur man lyckas fylla ett förråd på 1 år. Jag skyller på att förrådet är riktigt litet. Nästa sväng julpyntet ska bort blir det nog enklast att bära upp allt på vinden. Måste köpa och bygga mig en skarvsladd, jag hatar sladdar. Jag kan inte förstå varför ingen har uppfunnit en batteridriven fönsterstjärna, det vore ju värsta idéen för dom där jävla sladdarna är alltid förkorta och det är så fult med skarvsladdar. Vi har ju kontakter ovanför en del fönster så det vore ju riktigt bra om kontakten passade in i den, men självklart är det fel kontakt. Stod och funderade på om det kanske skulle gå och bygga om kontakten men Ida bara skakade på huvudet åt mig så det blir dom där skarvsladdarna istället. Så störande när det bara fattas några få cm.
Vi har inte så mycket julpynt, hade velat ha mer och större tomtar dom flesta tomtar jag har är små. I år tänkte jag lyckas med det jag säger att jag ska göra varje år, köpa julsaker när dom rear ut dom. Men det är ju det, när dom börjar rea ut är man så spyless på vad allt tomtar heter så man vill inte ens se åt dom.




Ikväll blir det Lule med Maria och Sussi och se på Magnus Betnér :)


Kommentarer
Ludde

Vad fint det blev! Älskar dig.

2010-12-03 @ 16:38:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0