Nya och friska tag.

Det tar vi i januari. Fy fan den här månaden känns det som om jag har levt på godis och annat gott, och inte kommer det bli bättre ju närmare julen kommer. Som alltid får man ta tag i det i januari och det är inte heller det lättaste med tanke på att våran släkt inte alls kände för att sprida ut våra födelsedagar så 90% firar ju i januari och februari. Jaja, jag har ju sagt till Ludde att när han kommer hem är han vältränad och jag har gått upp 10 kilo för att jag har tröstätit, så han är ju beredd på det ialla fall.
Mycket less blev jag idag när jag upptäckte att vårat torkskåp bara blåste kall luft, så nu har jag hela lägenheten full med tvätt som hänger överallt. Hatar att hänga upp det i lägenheten för på något mystiskt sätt tar det riktigt lång tid innan allt har hittat sin plats i gaderoberna. Får väl ta tag in det imorgon.
Nu är nästan alla julklappar fixade. Har fortfarande lite svårt att hitt nå åt Johan men det borde nog lösa sig i slutet. Poff säger det bara så är ju december slut, sen säger det poff  igen så är januari slut och i februari kommer Ludde hem. Det kommer att gå riktigt fort. Det är skönt.
Det känns som om jag har inplanerade saker i flera veckor framöver och att jag ändå inte hinner med allt jag borde göra.
Till exempel borde jag gå och lägga mig så att jag får sova ut imorgon , men alltid hittar jag någonting annat att sysselsätta mig med.
Måste komma i håg att köpa mig en bingolott så att det blir någon uppesittar kväll den tjugotredje. Jag behöver inte vinna den störst vinsten, men en liten miljon hade väl inte suttit helt fel. Bara så att jag kan ta tjänstledigt en månad eller så från jobbet. Det hade varit ganska så skönt. Hade säkert klättrat på väggarna efter någon dag men sånt går väl över sen :)

Nä nu ska jag ta och masa mig till sängen och göra ett tappert försök ialla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0