Små grodorna

Igår kom den irländska studenten som ska ha praktik hos oss i 3 veckor. Var och visade henne runt lite på bygget. Tydligen har vi väldigt rent, det är ju bra att nån tycker det :) Dom hade haft lite svenska lektioner innan dom kom hit, och då undrar jag bara vad folk i utlandet tror om oss egentligen. Hon hade inte lärt sig så mycket svenska utan bara något enstaka ord, men det jag tycket var mest facinerande var att dom hade fått lära sig att dansa små grodorna. För det är tydligen en dans vi dansar på alla högtider och ibland på fester?!? Jag vet inte hur alla andra gör, men små grodorna är något jag bara dansade när jag var liten runt midsommar stången. Sen hade dom även fått lära sig att om man skulle ta choklad från en chokladask så fick man inte ta den stora i mitten. Vem ska då äta den om ingen får ta den?! Dom hade funderat lite på vad det var för konstigt folk som bodde här. Det tror väl jag det. Det känns som om man kankse borde ta ett jobb som svenska lärare på Irland och styra upp det här lite.

Var och boxades med Ludde igår. Väldigt jobbigt, men jag känner att jag tar i mer när jag boxas med han än då jag är med Tina. Han säger ju då tvärtom att han inte vågar ta i när han ska slå på mig, men jag tyckte då att han slog på ganska bra. Fick ta paus lite då och då och vila axeln. Nu ska jag fan försöka att vara där varje gång. Inget mera mygel nu.

Ska på sista ljusbehandlingen idag. Det börjar se mycket bättre ut nu så snart kanske jag slipper den där jävla vanten. Börjar bli lite less på att ha den faktiskt, och lite less på att förklara för folk varför jag har den.

Nä nu kanske det är dags att få på sig ansiktet och lite kläder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0