Bakdag

Har lurat Mamma i en vecka nu att hon skulle baka och äta middag med mig och Maria ikväll, men istället skulle hennes jobbarkompisar bjuda henne på middag för hon fyllde 50 i onsdags. Hon hade inte riktigt förstått vad som hände när alla från hennes avdelning kom fram från toaletten i omklädningsrummet och sjöng för henne. Synd att vi missade det, hade varit kul att se hennes min. :)
Vi har bakat ungefär hela kvällen idag. Kom till Maria vid fem och började på engång. Har tagit paus så att vi har fått i oss någon middag och sen har det bara varit att börja om igen. Köket har sett ut som ett mindre slagfält.Det blev: chokladtårta, rulltårta, falsk toscakaka, morotskaka och chokladbollar. Jossan hade värsta idéen så att man slapp rulla dessa chokladbollar, hon hade sett på Ernst jul och han hade gjort så med köttbullarna. Sagt och gjort vi stoppade all smet i en plastpåse och klippte ett hål så att man kunde "dutta" ut lite smet. Då vet inte jag om det är vi som har konstig humor men alla tre höll på att avlida. Måste ju bara påpeka också att hålet var mindre i början och ju större det blev, desto roligare blev det.


Jaha imorgon blev man ett år äldre då, och absolut inge klokare. Vet fortfarande inte vad jag vill göra när jag blir stor. Kommer väl på det när jag börjar närma mig 40 kanske. På dan blir det fika hos Maria och på kvällen går vi ut med mamma och pappa och äter middag. Det ska bli riktigt mysigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0