Självdisciplin som en sprutnarkoman.

"Nu ska vi försöka dra ner på lite socker och sånt efter jul och nyår när man tryckt i sig mat och godis konstant i en månads tid"
Jo grattis.. höll inte ens första dan. Det har med självdisciplin och sånt finns inte riktigt i min värld :) Allt är ju så gott. Har ialla fall gått till jobbet idag och kommer forsätta att göra det, mitt parkeringsbevis har nämligen gått ut och om jag inte förnyar det så har jag inget annat väl än att pälsa på mig ocg promenera. I morgon är då ett gympass inbokat efter jobbet så förhoppningsvis kommer jag in i stimmet igen.
Har haft besök av familjen Janson/Hansson och Ida, Birger och Karin ikväll. Druckit lite julmust och ätit lite knäck ;) Lite dåligt samvete har jag för jag och Ida har lovat Karin att vi ska ta oss till Ume och hälsa på. Måste hinna innan sommaren ialla fall för då är hon färdigutbildad. Vi är inte så snabba utav oss helt enkelt, men nu måst vi verkligen ta tag i det här. Kan vara skönt också att komma bort en stund.

Väntar fortfarande på att människor ska ta beslut. Det börjar närma sig nu.

På onsdag är en IKEA sväng inbokad. Det här blir bra :) Lite orolig bara eftersom det ser ut nu som om jag får åka ensam tjej med minst två killar vilket kommer betyda att jag inte hinner vara med så är dom ute ur butiken och färdig handlade. Jaja.. får väl se till att ta hand om bilnycklarna så att dom inte kan lämna mig ialla fall ;)

Nä nu är det nog dags för spikmattan en sväng...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0