Tung månad.

Januari är en tung månad, både för plånboken och för att försöka bli nyttig. I våran släkt så tror vi inte riktigt på att sprida ut födelsedagarna utan vi samlar dom flesta på en och samma månad istället. Så på två dagar har jag hunnit vara på lika många födelsedagsfikan. Nu blir det paus i en vecka och sen börjas det om igen. Det här året har jag och Maria klippt navelsträngen och ska inte fira hemma hos mamma och pappa. I vanliga fall brukar vi slå ihop med mamma eftersom hon fyller tre dagar innan oss och det blir mest praktiskt så (plus att man kan vara i huset istället). Men i år ville mamma fira själv eftersom hon fyller jämt så då får vi vara hemma hos Maria istället. Jag kom på den smarta idéen att nu är det Marias tur att ha fikat i 24 år och sen roterar vi och firar hemma hos mig, hon var inte lika på den idéen, fattar inte varför ;)

Sjuk har man lyckats bli också, eller inte riktigt sjuk men det känns som om någon tryckt en fotboll i halsen på mig. Har som vanligt inte riktigt tid med sånt här så det försvinner nog snart. Men tar det nog lugnt med träningen i veckan så att det inte blir värre. Får väl ta mig ut på långpromenader istället för gymmet några dagar så borde det lösa sig.

Ume resa är planerad. Nu jävlar tar vi oss äntligen iväg. Det blir nog tåg istället för bil. Mycket bättre. Hatar vägen till Ume, mestadels bara skog så man blir ju knäpp efter ett tag. Det här blir roligt flickor :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0