4 nyanser av rött och lite brännblåsor.

Det är min Tunisien vecka i ett nötskal. Det spelar som absolut ingen roll hur jag gör, jag lyckas alltid bränna mig. min kropp är nog inte riktigt gjord för att vara ute i solen. Men man måste ju härda den. Första dan såg det ut som om någon hade sprejmålat min baksida högröd, mycket läckert. Men det gick till sig och jag lyckades i stället skaffa mig brännblåsor mellan brösten. Det är sånt som händer. Tunisien var riktigt härligt, det hade varit ännu bättre om männen bara hade vett till att inte skrika så fort man passerade på gatan. Jag vet att dom gör det åt alla men det är lika fullt irriterande. Om man far dit nån mer gång är det nog en bra idé att ta med sig karlarna. Träffade James och Caroline som vi hängde med nästan hela veckan. Riktigt trevliga människor. Veckan var helt underbar, bara ta det lugnt, ingen stress och inga måsten. Förhoppningsvis är inte det här en engångs grej.
Citat från veckan:
"Oh sexmaschine" (som om vi skulle vända om och gå in i din affär nu eller?!)
"Gode gud låt dom inte komma in" (Håller tummarna för att städerskorna inte har glömt att göra nå på rummet)
"Alltså ditt ögonbryn ser ut som ett gamlingsögonbryn. You have old people eyebrow" (Tack vännen det värmde)
"Helt otroligt, jag har inte brännt mig på axlarna det brukar jag alltid göra" (5 timmar senare var dom illröda)
"Vars är (valfritt ord som t.ex. nycklarna, handdukarna, pengarna, deon m.m)?! Vänta... jag hitta! (vet inte hur många gånger resväskans innehåll har slitits ut när paniken har slagit till)
"I have too be honest. I thought you two where lesbians, but you would be a nice couple" (när man började tänka på det så förstår man hur han kunde tro det)
"You lazy swedish" (försökte förklara att vi är inte lata, vi är på semester)

Bilder kommer upp så fort jag får dom av Ida.

I helgen har vi haft 100 års kalas för mamma och min faster. Riktigt kul. Dom hade slagit upp ett party tält hos Carina så hela rövarbandet var där. Tur att hon har tåliga grannar. Det blev grillning och tävling. Självklart vann det yngre laget, vilket borde svida lite för dom äldre med tanke på att det var mest gamla låtar som spelades. Vid halv tre rycket var det dags att ta sig hemmåt. Vi hade ju varit mycket smarta och skickat hem chaffisen för hon var trött och vi tänkte "vi löser det". Men icket så det var bara att ta och börja gå mot stan. Det gick inte så värst snabbt och det var lite vingligt med efter ett tag tog vi oss ändå till statiol. Lyckades träffa Moas bror där som var ute och gled, så ett litet blink med ögat och vi slapp gå dom sista 3 km. Istället fick vi åka i en rosa cadillac :) Inte illa.
Var en gnutta trött på lördan när vi vaknade men det var bara på med kläderna och ut till mamma och pappa och säga hej då till moster och mormor och morfar. Sen till Carina för att städa ihop det sista och fick med oss lite middag hem. For och hämtade katten som varit på kollo hos farmor i en vecka. Han har då inte mått dåligt där ialla fall. fick jaga han när vi skulle ha in han i buren. Det hann bli en lite powernap på en halvtimma innan det var dags att börja om igen. Nu var det sikte mot Western Farm. Malin, Helena och Moa kom förbi och drack lite grann. Farmen är ju en av dom roligaste sakerna som händer i stan. Det är en sån härlig blandning av folk och alla är fulla och glada. Vakterna försöker verkligen att man inte får vara på borden, men dom gav som upp efter ett tag. Nä nu ska det vara lugnt för mig ett tag känner jag.

I kväll blir det panelen med Maria, Malin och Petra. Avskedsmiddag, för Malin drar hem igen imorgon. Kommer att sakna henne. Det känns som om vi inte har hunnit träffas lika mycket som vi brukar men det kan ju bero på att jag varit borta en vecka. Tiden går så fort. I morgon börjar jobbet igen 7-16:30. Välkommen till verkligheten. Det känns nästan som om sommaren är slut men den andra halva har ju inte gått på semester än, så det borde ju minst vara halva sommaren kvar, eller?!

The Boppers




Kommentarer
MALIN

PUSS hjärtat du och majssan får komma snart!!!!

2010-07-18 @ 23:12:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0