Den som väntar på nå gott...

Blev riktigt glad när jag kom hem igår. Där stod den, min Marilyn tavla som jag gått och spanat efter i säkert ett halvår. Den är över 160 cm hög, riktigt fin. Har gått på dollar store titt som tätt och spanat om dom fått in den men icket, så var Maria där igår och då hade den kommit. 300:- är ju ingenting för en sån tavla. Tack tack Majjssan för att du köpte den :) annars hade jag väl fått vänta ett halvår till. Har till och med spikat upp den, den passade mycket bra i datarummet.


I onsdags drog vi ju på farmen på dan. Först när vi kom in tänkte jag: -Jaha det här kommer att gå fort. Men när man hade varit där ett tag så var det riktigt mysigt. Dom hade lite olika shower och sånt. Men man får nog ut lite mer om man har med sig barn. Men vi var och kikade lite på djuren och strosade runt. En riktigt härlig dag blev det. Maria och Robin hängde med sen  på kvällen till Per & Mickes för middag. Till och med att jag drack rödvin, bara ett glas men ändå.


Som det har åskat och blixtrat i morse. Jag tänkte på morgonen när jag klev upp: -Det ser lite mulet ut men det känns varmt, jag drar på mig kjolen. Ludde tittade skeptiskt på mig och undrade om jag verkligen tänkt rätt. Men självklart. När jag kom till jobbet och tittade ut mot Sanden området var det alldeles jävla kolsvart på himlen. Det hade jag helt missat. Sen började det mullra och blixtra, dom slog nog ner ganska nära och i slutet bara ösregnade det. Stackars lilla Lorry vännen var mycket skärrad, han satt mest i ett hörn och bara flämtade och skakade. Men, efter regn kommer solsken och nu är det ju riktigt skönt väder. Hoppas bara att det håller i sig under helgen i alla fall.
Snart blir det att ta sig ut på en jogging runda och sen är det bara att packa bilen och dra sig mot stugan. Lite vuxenpoäng måste det ge, att isället för att fara på PDOL och dricka att fara ut i skogen (och dricka) :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0