5 år senare

Idag är det studenten. För 5 år sen stod man själv där på vagnen och skrek. Gud va kul det var. Är riktigt avundsjuk på dom som har kvar att ta den. Nu 5 år senare så är man fortfarande kvar på stället man började sommar jobba på när man fyllde 18. Men jag trivs ju där, jobbuppgifterna är väl inte alltid dom roligaste men arbetskamraterna är ju verkligen guld värda. Jag har ju inte direkt nå planer på att jobba med det här resten av livet men jag måste ju först och främst komma fram till vad jag vill göra innan jag sätter mig i någon skolbänk igen, och den ska inte vara någon "bred utbildning där man kan bli lite vad som helst", utan en utbildning där man har ett jobb när man är färdig. Det var många som redan hade planerat allt innan studenten, vars dom skulle bo, vad dom skulle jobba med och hur många barn dom skulle ha inom en viss tid. Men jag är inte riktigt sån, tar det lite mera eftersom. Ibland kommer paniken men då tänker jag: "Jag är ju bara 24 år, jag har minst 60 år kvar att leva och 40 år kvar av arbetslivet jag hinner ju". Det är ju inte heller lätt att besluta vad man vill jobba med resten av livet, man kommer säkert att lessna vilket jobb man än har.
Nä ett stort grattis åt Moa ialla fall som går ut idag!

Bilder från hennes student kommer sen, tillsvidare får ni stå ut med gamla bilder från min :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0