Nytt extra jobb.

Fick ett extra jobb igår som persass åt Maria. Hon har lyckas brännskada sig själv på rygg, nacke och arm. Inte alls något kul. Men jag tyckte för att vara i beroendeställning var hon mycket uppkäftig och hade lite väl mycket krav, dåligt betalt var det också, fick se en film jag redan sett och lite godis. Ska nog ta upp det här med facket nån dag ;)
Idag blir man hundägare en vecka frammåt. Får se hur Tulo och Junior går ihop bara, i värsta fall får vi väl stänga in dom i varsitt rum. Men det borde ju gå bra, har klippt klorna på Junior ialla fall så att vi inte får nått utstucket öga eller liknande.
Helgen har bestått av jobb. På lördan serverades tre rätters lunch eftersom kronprinsessan gifte sig. Måste faktiskt säga att köket hade lyckas med huvudrätten och efterrätten ialla fall (var skeptisk mot förrätten så den smakade jag aldrig). Men det blir som vanligt då man försöker duka och göra fint, några snor besticken och flyttar på dekorationerna, nån vägrar äta och nån sitter och tjurar. Men det var några få som verkligen uppskattade allt vi hade gjort och då blir man glad.
Nu blir det en sväng till Lule med Malin och ikväll blir det en joggingtur. Har inte joggat på 2 veckor nu så det är som dags. Åh får på mig mina "smal" jeans nu. Uppdraget slutfört :)

6 arbetsdagar kvar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0