Promenadkompis.

Nu har jag äntligen fått mig en promenadkompis som varken kan eller vill säga "nej", tycker att det är riktigt bra.  Än så länge går det bra att vara hundägare. Hade med han och joggade igår och när jag väl kom på knepet så gick det jätte bra. Först höll jag i kopplet med händena men det blev lite jobbigt efter ett tag så då knöt jag han runt midjan, värsta bra draghjälpen blev det också.
Han och Junior är väl inte riktigt bästa vänner än men Junior börjar väl mer och mer acceptera att han är här (än så länge inget klösande i alla fall, håller tummarna på att det fortsätter så).
Imorgon blir det storhandling till helgen. Fatta att det snart är midsommar. Halva sommaren har nästan gått och lika blek är jag för det. Vars fan håller solen hus?!
Juli lönen komer nog ryka så snabbt den landar på kontot, först är det midsommar, sen Boden Alive, sen drar jag och Ida till Stockholm/utomlands och sen har mamma och Carina 100 års kalas och dan efter det är det farmen. Ojoj det här blir jobbigt. Men det är ju bara sommar 3 månader per år dom andra 9 kan man sitta hemma spara pengar och ta det lugnt.

Lite skeptisk

Myshunden


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0