Kronogård.

Har haft en mycket bra helg i kronogård. På fredag blev det lugnt. Vi åt gott och spelade lite spel. "Med Andra Ord" åkte fram och lagen var ju såklart killarna mot tjejerna, självklart spöade vi dom :)
Marias bästa förklaring:
- Men ååååhh, man kan ha det i rumpan när man är liten!!
Alla andra: - VA???
- Bosse Ringholm. Man kan ju ha ringmask i rumpan, eller var det springmask?!
Jävligt långsökt om int annat. Behöver jag säga att detta blev ett uttryck som användes flitigt hela helgen.
På lördan var det bara att forsla sig till kåbdalis för snowboard/slalom åkning. Lite orolig var jag första åket både på upp och ner vägen med tanke på att det var ganska många år sedan jag stod på snowboarden. Men det sitter då kvar än. Vurpade inte så himla mycket faktiskt, och största vurpan jag gjorde var inte ens mitt fel så den räknas inte. Dom hade skaffat en sittlift, värsta nära döden upplevelse måst jag säga. Första gången var jag lite små rädd hela vägen eftersom man är i samma höjd som granarna. Dom andra gångerna var jag inte lika rädd under själva färden men på- och avstigningen var inte riktigt min starka grej. Lyckades på något vis nästan alltid bli puttad av liften när jag skulle kliva av den. Nä tacka vet jag dom gamla hederliga bygelliftarna, även fast dom sliter sönder ljumskarna på en. Det blev åndå några timmar i backen så man var ganska mör när man kom tillbaka till stugan. Så det blev en ganska lugn kväll på lördan också, "Med Andra Ord" kom fram igen och vi spöade killarna (som vanligt) två gånger. Är man bäst så är man.
Blev tyvärr inget åkandes idag för det snöade och blåste som fan på morgonen. Så det var tur att vi inte köpte två dagars kort för då hade man väl varit tvungen att åka bara för sakens skull.
Det här med att växa upp är nog inget för mig och Maria. Matkrig blev det idag till frukosten. Som vanligt så är de hon som börjar, men hon glömmer som bort att jag faktiskt är starkare än henne.


Läskigt.

"Cathrin posen"

Den äkta varan:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0