Bra byte

SKulle ha jobbat i helgen men bytte med Pricilla eftersom vi skulle på farmen på fredan. Mycket bra byte måste jag säga, det har ju var gudomligt väder hela helgen. Lite blixtrar och sånt men sommar värmen har kommit nu.

I fredags blev vi ju bjudna av Wiksténs på farmen. Mat och show. Gud så bra dom var. Riktigt bra på att sjunga allihopa och bra mat var det. Var riktigt nöjd. Blev en tur på tjuren (i vanlig ordning) Jävlar vad det blixtrade sen på kvällen.

I lördags var det sjukt varmt ute. For till Maria och kollade när hon och Jossan krattade gården. Sen blev det ett vinglas och solning. Jag har fått för mig att jag ska lära mig dricka vin i sommar. Det är mycket som ska hända den här sommaren. Gjorde plankstek till middag. Det blev riktigt gott måste jag säga. Hemmagjord potatis mos också, nä det gjorde vi riktigt bra. Blev en lite smärre brännskada på magen dock, men är huvudet dumt får kroppen lida.


På söndan drog hela familjen Ögren/Lundsten/Byberg ut på mc-tur mot Öjebyn. Tog en liten omväg och passerad farmors-, farfars och pappas barndoms hem. Så istället för ca 9 mil så tog vi oss en sväng på 15 mil. Slutdestinationen var Mormor och Morfar.

Grunden från torpet farmor växte upp i

Farfars barndomshem



Vi har lyckas jogga 10,6 km igår. Det känns riktigt bra. Sen att jag och Sandra trodde att vi brar skulle jogga 9,5 var nog kanske lika bra. Bägge började ana lite oråd efter ett tag, det kändes som långt ändå, men vi litade blindt på Ludde och André. Jaja, lika bra var nog det. Det firades såklart med en mjukglass sen.

Idag har jag legat och pressat. Färg ska jag lyckas få i sommar och inte bara röd färg nu utan lite brunt också.  Det gäller bara att ligga i. Har även upptäckt att vi har rabarber i rabatten utanför. Inte illa.

Har till och med rensat lite i våran rabatt, hör och häpna. Får väl hoppas att jag får upp nå sånt il igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0