Väckarkatten i stövlarna

I vårat hushåll är nog väckarklockan överflödig. Vi har ju en alldeles egen väckarkatt med inbyggd snooze. Varje morgon kring 6-7 tiden slår väckarkatten igång, den går runt i sängen så att bägge ska höra (helst ska man vara så nära ansiktet som möjligt för det ger bäst effekt), efter några minuter går den ut igen och man tror att man kan somna om igen, men ack så fel man har för efter ca en kvart när den upptäcker att ingen kom upp så kommer den tillbaka. Väckarkatten är inte nöjd förrän bägge är uppe och den får sängen alldeles själv.


I fredags for jag till Lule och såg på när Ida gjorde färdigt tatueringen. Den blev riktigt bra måst jag säga. Vi tänkte ha filmkväll sen med Sabina, Heli och Birger men istället blev det en massa surr. Väldigt trevligt.  Nu har vi beställt t-shirts till vårruset, det kommer att bli riktigt bra det här :)
Sov över i Lule tills igår. Först gick jag, Ida och Heli på en promenad sen parkerade vi oss utanför Kulturens Hus bland alla andra ungdomar och solade. Man blir så lycklig då värmen har lyckas hitta hit.
På kvällen blev det grillning med Maria, Andreas och Moa hos Moas föräldrar ute på Björkelund. Hade ju inte riktigt planerat att dricka men allt går inte alltid enligt planerna. Så det blev några drinkar. Satt ute vid grillstaden till närmare halv ett då det var dags att ta sig hemmåt. Tur att Tina var vaken.
Så det har ju inte direkt blivit så många timmars sömn inatt, har lite svårt att sova då det snurrar. Vet inte riktigt om jag har tänkt igenom det här med tanke på att jag och Sandra tänkte ta oss ut och jogga i kväll. Men jag får väl ta mig en powernap snart så kanske man piggnar till lite. Det borde ju gå bra. ;)


Baren


Kommentarer
sandra

Va fin tatttooon blev!

2010-05-13 @ 11:32:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0