50 vuxenpoäng..

eller till och med mer tror jag att jag fick ihop igår. Dammsög och skurade lägenheten, hade tvättstuga och tog sängkläderna, fick sen för mig att jag skulle stryka dom sängkläderna som skulle på (bara för att jag i princip aldrig gör det och för att det luktar så himla gott). När jag kollade i våran (kaos) låda där sängkläderna ligger (huller om buller) fick jag för mig att nu jävlar var det dags att rensa och stryka allt. Ca 2 timmar senare var uppdraget slutfört, har gett bort tre eller fyra par sängkläder till bättre behövande. Man varvar ju ändå bara mellan två stycken så det känns lite onödigt att ha så många. Ibland kommer det sånna små il, enligt Ludde har dom börjat komma tätare så det kan vara ett tecken på att jag börjar bli vuxen. Och förstå hur många extra vuxenpoäng jag får för att jag skriver om det. Sen får vi väl se hur länge den där ordningen i lådan kommer att hålla. Jag vågar nog tippa på att den inte håller allt för länge.


Idag kom jag på att jag har ju inte packat för i helgen. Så efter jag varit och släppt av katten hos farmor och varit förbi Maria en sväng var det bara att gå ner i källaren och hämta resväskan. När jag öppnade förrådet så bad jag tyst för mig själv att vi inte har julsakerna där utan att vi var så smarta och stoppade upp dom på vinden, annars blir det jobbigt att leta reda på skiten sen. Förstår inte hur man lyckas fylla ett förråd så mycket. Sen är jag ju duktig på att packa in saker i allt som går att öppna, så självklart fanns det skor och annat i resväskan. Jaja, 5 min senare hade jag ju packat allt som ska med. Man ska inte överplanera då får man bara med sig för mycket. Det som inte är med kan man förhoppningsvis köpa och går det inte att köpa så går det säkert att leva utan under helgen. Planet går 13:10 imorgon, kändes lite surt att behöva ta en semesterdag, men eftersom jag slutade klockan 13 så blir det lite tajt om tid annars. Imorgon blir det väl att strosa på stan lite grann, Ludde kommer inte förräns på lördan vid lunch och på söndan ska vi på livgardet och kika lite och höra lite information (antar jag). Vet egentligen inte vad vi ska göra där men nånting måste ju vara inplanerat med tanke på att vi ska vara där hela dagen. Det blir nog säkert bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0