Veliga människor

är verkligen inget jag klarar av. Jag förstår inte problemet med att svara "Ja", "Nej" eller "Jag vet inte" istället för att dra ut på sakerna så att man får fråga flera gånger innan man får ett riktigt svar. Kan bli riktigt galen på sånt.
Löneförhöjningen har (äntligen) kommit. Jag tror fan att vi är den enda yrkesgrupp som går med på att få höjningen i November när den egentligen skulle ha kommi i April. Kan tycka att det är riktigt konstigt. Ska väl inte klaga allt för mycket det kändes ju bra att få en hyfsat bra lön den här månaden så kan man köpa julklappar och lägga undan lite extra pengar. Snart är det dags att dra fram julpyntet igen, kom på att Ludde är ju hemma nästa helg och då är det 1:a advent så då hinner ju han vara med att hänga upp allt. Han lät inte riktigt lika positiv som jag hade tänkt mig när jag berättade det för han. Ja, är han inte med och julpyntar blir det bara mindre pynt helt enkelt, och mindre för mig att plocka bort sen.
Nä nu kan det nog vara bra att ta sig till sängen, ännu en arbetsdag imorgon. Jippey. Ibland tycker jag att helgjobb borde förbjudas. Men det är ju då jag tjänar mest pengar så det är bara att ta sig dit.
Natt natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0