Då kör vi.

Okej. Operation "få-igen-jeansen-till-jul" har börjat. Nu vart jag helt plötsligt väldigt less. Innan semestern fick jag igen dom där förbannade jeansen men efter det så sprack alltihopa. Så nu tar vi nya tag och försöker igen. Jag känner att jag vill ha ett mål och jul lät som ett bra stopp datum (jag får väl ta nya tag efter helgerna igen). Jag kommer däremot inte räkna nå kalorier eller liknande, av den enkla anledningen att jag inte fattar hur man gör och inte är så speciellt intresserad av det. Så helt enkelt vanlig kost, mindre godis och liknande (förhoppningsvis inget alls men man ska ju inte gå ut för hårt) och röra på mig. Då är det bara att hålla tummarna och tuta och köra. Nu när jag har bestämmt mig för att köra på ordentligt har jag inte hunnit med att träna på två dagar. Men men, imorgon blir det en långpromenad med Malin som telefonsällskap och på kvällen blir det cirkel träning med mamma på step in. Lite stolt är jag över mig själv, fick en stor godisskål av en anhörig på jobbet och jag har inte tagit en enda. Jag håller tummarna för att dom ska ha hunnit tömma den innan jag jobbar i helgen. Godisskålar brukar inte vara långlivade på avdelningen :)

Det fattas några cm bara ;)


Har äntligen fått klippa mig. Riktigt skönt. Nu ser håret mera ut som en frisyr och inte en misslyckad klippning. Fick för mig att jag skulle skippa dom rosa/lila slingorna och vara jätteblond. Mia tittade först på mig och skakade lite lätt på huvudet. Men hon lyckades och allt hår fick jag då behålla. Sen att slingorna inte blev riktigt blonda utan lite ljusoranga gör ingenting för det syns inte så mycket och när man ser dom så ser det ut som om det var meningen. Ibland har man tur.

Det kommer nått bättre kort sen någon gång.


Har lyckas få mig fin middag idag. Skulle egentligen äta hos Maria och Robin men dom blev bortbjudna till Jossan och Micke och eftersom Maria redan hade lovat mig mat fick jag hänga med. Entrecote, ugnsrostade rotgrönsaker och pepparsås en onsdag är inte illa. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0