Pappa vet bäst

och det är ju tur, annars hade nog jag och Marika varit i dike med bil och släp igår.
For med Marika till IKEA igår. Vi började väl rulla ifrån Boden vid halv ett och jag var väl hemma precis innan halv elva. Det blev en hel dag kan man säga. Skulle köpa mig en sovrumslampa men hittade ingen jag fastnade för så det blev två ramar, lite ljus och lite annat smått och gott. Det blev inte alls så dyrt. Marika däremot slog på stort och köpte garderober som var tre meter långa, en malm byrå och massor med andra saker. Så i slutet hade vi varsin kundvagn plus en vagn som vi stoppade allt från "ta det själv lagret". Det var som ett träningspass. Kanske hade varit en bra idé att ta med sig någon som var lite starkare men vi löste ju det där ganska fint. Gällde bara att ta sats med vagnarna och inte stanna. Folk kollade lite undrade på oss men det kan ju inte hjälpas.
Sen var det dags att spänna fast allt. Det tog sin tid (50 min) men när det väl var klart så satt det som sten. Sen kanske man inte behöver ha tre spännband kors och tärvs men det är bättre med för mycket än för lite.
For över Gammelstan när vi åkte hem, pappa hade haft nån bil mot skogså som fått köra i 30 km för att inte fara av vägen, så det hade väl varit ungäfär lika halt över Smedsbyn. Bra att han har koll.
Vi lyckades till och med få upp släpet på gården utan att pappa var hemma. Bara att koppla lös det och ta sats upp för backen. Det här med att backa med släp är inte riktigt våran grej. Någon ska jag kanske lära mig det men än så länge så klarar jag mig utan den kunskapen :)



"När du slutar vara promenad-Hitler så blir det mycket roligare att gå"  Tack för den älskling. Fick oss ialla fall en promenad idag på morgonen (eller morgon och morgon vid halv elva tog vi oss ut). Kallt men ändå skönt. Förstår inte hur folk kan tycka att det är tråkigt att gå ut och gå, tycker att det är rogivande och skönt. Men alla är vi tydligen olika :)
Ikväll blir det After Work på Bodensia, har aldrig varit på det så det kan bli kul och imorgon är det höst middag. Förhoppningsvis blir det relaxen på söndag, det hade varit riktigt skönt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0