Skogsbrand

var den nya parfymen för gårdagen. Var väl i sandträsk kring halv åtta snåret, kom i gång i bagarstugan kring halv nio och vid fyra var vi på väg hem. Det blev en och annan mjukkaka (ca 270st) goda blev dom, fast det tog som ett tag innan man hade fått in klämmen på hur länge dom skulle vara i ugnen, så vissa blev lite mörkare men det är ju det som är charmen. Sen blev det väl lite fel i recept beräkningen, först trodde vi att vi inte skulle ha nog med mjöl för att kunna baka ut degen, men i slutändan hade vi 10 påsar över så det var ingen fara :) Man kan inte alltid räkna rätt. Hade lite ont i fötterna och i benen på vägen hem, kan ju bero på att man nästintill stått hela dagen. Men det var riktigt trevligt.


Vet inte riktigt hur det hände men till middag gick vi från plättar, till "nån enkel sallad" och det hela slutade med en tre rätters middag med vitlöksbröd till förrätt, kött och plocksallad till huvudrätt och bär med smält choklad, glass, maränger och chokladsås till efterrätt. Det tyckte jag var riktigt bra jobbat. Gott var det och mätt blev man. Till och med att det blev en halv findukning. Det är så här en söndagsmiddag ska se ut.


Jobb senare idag, tänkte ta mig ut på en joggingtur innan så har jag gjort bort det. Åh, på onsdag blir det ÄNTLIGEN klipptid. Så jävla skönt, är så less på håret så att det finns inte. Det går inte att göra någonting annat än att ha det i en snodd. Får se hur hon fixar till det nu när jag vill ha det jämt. Hon brukar ju kunna lösa det mesta så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0