Helgen

30 års fest blev det på lördan, klädseln var efter det årtionde man var född. Jag tror faktiskt att det är första tema festen jag är på (om man nu inte räknar halloween när man var liten). Kom faktiskt billigt undan, fick låna tights och tröja av Ulrika.S på jobbet och fick låna en volym master så att jag kunde våffla håret av Ulrika.Hs dotter, så det enda jag köpte var ett skärp, ett par skor, ett hårband och ett armband så allt som allt gick det väl på en hundralapp. Tacka vet jag kupan och Dollar Store :) Det var roligt med lite lekar och riktigt god mat, grekisk pytt med hemmagjord tzatziki, är glad att både jag och Ludde var där för andedräkten var nog inte den bästa senare på kvällen ;)
Blev ingen bakispizza på söndag morgonen, istället fick man äta två hårdbröd mackor och dricka en kopp te. Men det vägde upp sen på kvällen då vi for på Ming med Maria, Robin och Patrik och jag fick mig en pepparstek med pepparsås. Så jävla gott :) Sen for vi vidare till Maria och Robin och såg på Legion. Om nån tänkt hyra den, gör det för guds skull inte. Vissa saker borde vara lag på att man måste skriva med i beskrivningen av filmen, t.ex. att det kommer vara 90 åriga tanter som helt plötsligt kan krypa i taket. Nä väldigt suspekt film. Inget alls att rekomendera.
Idag blir det en sväng till Lule för middag och bullbak hos Ida och Birger. Sen börjar ju även Top Model idag, så klockan åtta är det jag och ida som är bänkade framför tv:n.

Den enda lek mitt lag vann.



Var grymt sugen på nå salt på söndan så jag poppade popcorn (våra absolut sista dessutom). Hann väl ta två nävar av det innan Klump Fia (även känd som Maria) fick tag på skålen och tappade ut allt på golvet, och eftersom vårat golv inte är det mysigaste så var det ju bara att försöka rädda dom stackarna som inte tagit i golvet. Det var nästan så att det kom en liten tår, men Maria tyckte att det var helt hysteriskt. Sen, ond som hon är, dammsög hon även upp mina stackars popcorn som jag hade räddat. Hon låg verkligen inte på plus.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0