Tänkt

Jag har tänkt nästan hela veckan att nu ska jag skriva i bloggen. Men jag hittar som på annat istället. Sen när man väl sitter här så har allt bra man tänkt skriva försvunnit.
Veckan har då gått ganska så fort. I tisdags hade jag en ganska skön dag (eller nyttig kanske är ett bättre ord); klev upp och åt fruskost, tog mig i kragen och dammtorkade hela lägenheten (även dörrar och skåpen), åt lunch, tog på mig träningskläderna och mötte upp Sandra på Step In, tog mig hem och bytte om till pyjamasbyxor, tog fram dammsugaren och skurhinken, åt middag, sov en stund, tog på mig träningskläderna igen och for ut på en joggingsväng med Patrik och Robin och till sist hamnade jag under filten i soffan med en te kopp. Kände mig riktigt duktig den dan. Nu är det som bara fönstrerna som borde få sig en omgång med det är så förbannat tråkigt så jag tror nog att det får vara tills nästa år. Det är ju snart vinter och då syns det inte lika mycket.
Ludde fick komma hem igår istället för idag. Skönt. Tänkte att jag skulle gå och lägga mig i tid igår, vilket jag gjorde men kroppen ville nog inte riktigt sova än. Har legat och vridit och vänt på mig, det har varit för varmt i rummet, Ludde har klivit upp och sett på tv så när han sen kom och la sig igen så vaknade jag, sen har han legat och snarkat. Så det har väl inte blivit allt för många timmars sömn i sträck i natt. Fick ta igen det efter jobbet. De funkar ju det också.
I kväll blir det nog bara att ta det lugnt. Ska i väg på en jogging tur med Robin och Patrik vid sju snåret. Sen tror jag att det bara blir soffläge. På söndag blir det att ta sig till sandträsk för att baka mjukkakor. Gud så gott. Vi skulle 10 dubbla receptet Moa och dom hade, så det lär nog bli en del. Har lovat att t amed mig några på jobbet. Så det gäller ju att hålla tummarna för att dom blir bra.
Nu har alla dagarna jag ville vara ledig löst sig. Skönt, så nästa fredag blir det inredningsparty hos Ulrika.S och lite vin och den 21:a sätter jag och Maria oss på planet mot Malin :)
Som vanligt blev det inte mycket vettigt skrivet, ska försöka att sätta mig när jag kommer på något. Det låter alltid så bra när man formulerar det i huvudet.

Junior tror att han är smalare än vad han är



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0