Morgonpromenad

Det blev en morgonpromenad för mig och Sandra idag. Mycket skönt, hade ändå tvättstuga klockan åtta så det var bara att slänga in en maskin och sen på med kläderna och forsla sig vidare till henne. Jag brukar vara anti hösten för det betyder att snart kommer tiden då det bara är mörkt och om nån månad är det mest slask ute (för det är inte nog kallt för att snön ska hålla sig kvar) och man vet inte hur man ska klä sig. Men på morgonen när solen börjar ta sig fram så är det riktigt mysigt.
Ludde ringde igår och sa vilka liv som är aktuella för nästa år, så jag har kikat lite på schemat  och det faller faktiskt in sig riktigt bra. Första livet måste jag nog ta semester en helg och då blir jag ledig 7 dagar. Annars föll det in riktigt bra så att jag inte har mina jobb helger. Det slog mig idag att vi kommer ju inte fira nyår tillsammans, på åtta år har vi firat sju av dom med varandra. Men det går, jag får väl suga mig fast hos Maria och Robin istället. Ska försöka få mig semester på julafton också i år eftersom mamma, pappa och Maria är ledig så hade det varit roligt att för en gångs skull inte fira dagen innan eller dagen efter. Men eftersom den jag jobbar kväll med har föräldrardagar så är väl chansen inte alls så speciellt stor. Jag fattar inte varför man inte får ha två vana vikarier på julaftonskvällen, eller iallafall en van och en lite mindre van. Tycker att den regeln är riktigt dum med tanke på att under sommaren går det att stoppa två ovana vikarier utan medicindelegering på kvällen. På julaftonskvällen brukar det ändå vara lugnt, det är ju under lunchen när det är mycket mat det blir stressigt.
Magnus Betnér biljetterna är bokade så den 3 December blir det att se han i Lule. :)
Ska försöka ta mig tid (och framför allt lust) att plocka ihop lite i detta hem. Skulle behöva dammsuga men tänker att det borde jag ju hinna imorgon eller kanske till och med på fredag.
"Varför göra något idag som man kan skjuta upp tills senare?!"




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0