"Vi ska faktiskt ut i dag mitt lilla fejs och jag..

..alla dubbel hakorna, näsan och kinderna" Årets påsklåt 2011. Maria har nött fast den i allas huvud efter helgen.

Påsken då.

Fredan: Kom hem lite halft stressad ifrån jobbet. Självklart hade jag inte packat som jag tänkt på torsdan så det blev en snabbpackning som resulterade i att hälften glömdes. När jag fått in allt i väskan och är på väg ner för bron så släpper axelremmen och hela väskan far i backen följt av ett "klirr". Två cider flaskor åt helvetet. Bara torka ur och packa om. Väl uppe i stugan tänker jag inte längre än näsan och ska dra allt i skotkärran efter skogsstigen, problemet är bara att det inte är någon stig nu utan en enda stor vattenpöl. Svor och levde om för mig själv där ett tag tills jag lyckades ta mig fram. Robin tittade undrade på mig och funderade varför jag inte gått efter isen som dom gjort eller varför jag inte ringde och bad dom komma och hämta mig. Ja det kan man ju fråga sig.
Efter nån cider och lite mat så vart allt kugnt igen. Satt och kollade på Så ska det låta och det det bara allmänt lugnt på kvällen.

Joline har fått sig ett alldeles eget hörn i soffan


Lördan:
Solen sken och vi kunde inte ha haft det bättre. Janke och Carro kom förbi och vi hade pimpeltävling. Alla andra fick fisk förutom jag, så jag och Moa pimplade vin istället. Gick mycket bättre. Men det resluterade i att vi kring sex snåret kände att det var dags för en powernap och efter det kom vi som inte riktigt igång igen. Men kul hade vi.
Pimpelresultaten (efter lottning) blev: Carro 1:a, Micke 2:a och Maria 3:a. Moa och Andreas hade fixat så fina priser, Carro fick ett handmålat lamm, Micke fick en kucklande pappershöna och Maria fick en Johanssonsrör-mössa. Inte illa.
Efter en hel dag ute på sjön i solsken såg jag tydligen ut som en tvättbjörn, det här med stora solglasögon är inte alltid så praktiskt. Påskmiddag skulle ju ätas på lördan, men vårat påskbord var inte riktigt helt orginal, vissa saker glömdes och vissa saker höll inte så vi åt kötbullar, kasslerpaj, räkor, majonäs, löskokta ägg, sillsallad och skinka. Men det gick lika bra. På kvällen blev det tolkning med madrass baki trehjuling på sjön, lite små ont fick man när man flög av och skrapade på isen men annars gick det hyfsat bra, jag tyckte att vi var riktigt duktiga på att hålla oss kvar.


Den klassiska posen

vinkylaren

Vinnarna


Söndan:
Strålande sol igen. Satt mest bara och njöt av det bra vädret ute, den här gången satt jag utan solglasögon för att jämna ut "brännan" lite. Jag, Moa och Maria fick lära oss att trucka. Mycket roligt, synd bara att man är så feg men man får väl öva. Tyckte ända att vi var bra som vågade oss ut lite i skogen. På kvällen satt vi utanför oss tills solen försvann och det blev kallt, då förflyttade vi oss till mamma och pappas stuga och gjorde upp eld i grillstaden och bara satt och drack, surrade och grillade fläsk. Nu är det slut på att köpa korv och grilla fläsk is the skit. Så jävla gott det var. Jag är så glad över att jag har varit ledig i helgen. Hade nog varit en gnutta ledsen om jag behövt jobba när det har varit så bra väder. Det har nästan känts som sommar. När man har suttit mot väggen har man ju kunnat sitta i top utan att frysa.

coolingen

Vi truckar


Måndan:
Då var det bara att packa ihop allt och dra sig hemmåt. Jag kunde inte ha haft en bättre helg :)


Kommentarer
Ludde

Såg ut som att ni har haft en väldigt bra helg med bra väder. men lite bättre hade den kunnat vara... Jag hade kunnat vara med.



Puss!

2011-04-28 @ 06:41:17
HANNA

Godmorgon :D allt bra?

2011-04-28 @ 07:02:46
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Anonym

fina bilder!

2011-04-28 @ 07:28:19
URL: http://ninass.blogg.se/
Cathrin

Det är klart Ludde.

Puss

2011-04-28 @ 14:26:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0