Brandsläckning.

Fick leka brandman på lördag natt när vi skjutsade hem Marika från kräftskivan. När vi svängde upp på hennes väg så såg man hur det brann närmare deras hus. När vi kom fram är det nå pucko som har tuttat eld på sopstationen vid dagiset så det står och brinner för fullt. Bara ringa 112 och försöka släcka elden. Efter några rundor med vattenhink och vattenkanna och en mycket fin vurpa lyckades vi ändå släcka den. Brandkåren kom, sprutade lite vatten på den sen var dom tvungen åka vidare för tydligen hade någon roat sig med att elda på flera sopstationer nära dagis. Jävla puckon.
Så vi satt snällt och väntade i bilen tills dom kom tillbaka igen. Ludde som trodde att han skulle få ligga hemma och kurera sig och inte vara och hämta oss och släcka bränder mitt i natten. Det blir inte alltid som man har tänkt sig.
Fick ett stort tack av förskolans rektor idag tydligen, han hade suttit och väntat på Marika när hon var och lämnade Nora på morgonen.

Kräftskivan i Mockträsk då. Ja den var.. intressant kan man nog beskriva den som :)
Nä allt som allt så var det jävligt roligt. Bara vissa incidenter som gör att man ibland börjar fundera hur folk tänker egentligen. Grymt mycket folk. Nästan som en egen liten festival det där, dom flesta hade varit där sen torsdan. Det är tur att han har en stor tomt för det var 4 husvagnar och gigantisk buss på gården.
Ett live band hade dom till och med bokat dit. Riktigt bra var dom. Jag lyckades hamna på scenen en stund senare på kvällen men hade med mig två till så det skar väl inte allt för mycket ialla andras öron, och jag gav mig faktiskt efter en låt. En strippstång hade dom tillverkat och hett på scenen, den användes men inte så mycket utav tjejerna utan mest av killarna som gjorde sitt bästa att försöka snurra runt där uppe. Kan ju säga att det ofta inte slutade allt för bra. Kanske borda ha stoppat en madrass under (något för dom att tänka på tills nästa år). Fick prova att köra vattenskoter för första gången. Sa till mig själv i början att det skulle jag minsann inte göra men i slutändan stog jag ändå i vattnet med våtdräkt och flytväst. Det här med att få på sig våtdräkten var ju ett projekt i sig, satt som ett korvskinn och när jag väl bökat på mig skiten så var den ju bakochfram.
Vi fick i vanlig ordning ringa skjuts åt Johan vid tio snåret då Marika hittade han sovades vid eldstaden. Han hann ju ha roligt en liten stund ialla fall.
Tog lite kort med mobilen så dom är inte så väldans bra men det är ju bättre än inget.

Någon gick bananas med silvertejpen


Jossan fick sig ett nytt kall här i livet: Tamburinspelare


Var och storhandlade igår med Ludde, Marika och ungarna, Maria, Robin och Joline. Kändes lite halv tattigt vid vissa tillfällen men kul var det. Jag tyckte att vi kunde göra det här till en en-gång-i-månaden grej men Ludde var inte lika på min idé. Han var redan lite trött i huvudet innan vi hade kommit in i första affären. Vi lyckades spendera en hel förmiddag ute på storheden och ända var vi bara i tre affärer.
Jaja, nu har vi då mat hemma i alla fall och det är då skönt, det känns som att det var ett tag sen vi hade något i frysen (eller i kylskåpet för den delen).

sötungarna på biltema


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0