Uppdatering

Det här med att uppdatera bloggen under semestern känns inte riktigt som prio ett. Sen kan det ju även bero på att jag nästan aldrig slår på våran stationära dator och det är här jag kan föra över bilder från kameran. Men nu kommer det lite bilder och en uppdatering om vad som hänt senaste veckan.

Har hunnit vara på surströmmingsfest förra tisdagen hos grannarna. Varken jag eller Ludde äter surströmming så vi tog med oss rostbiff och sallad, var mest där för sällskapets skull. Men det här med surströmmingsfest brukar ju som aldrig sluta så speciellt bra. Blev väl kanske ett (eller tre) vinglas för mycket den kvällen. Som tur var hade jag redan hunnit förvarna Ida som fick äran att köra till stugan dagen efter.
Som sagt så skulle vi (jag, Ida, Heli, Sabina & Ludde) fara till stugan på onsdan, hade värsta tidsplanen. Men den sprack lite lätt med tanke på att när jag klev upp halv tio var jag nog inte bakis utan fortfarande lite full. Så vi kom väl oss iväg vid elva snåret istället men det gick ju bra ialla fall.
Hade det jätte mysigt i stugan. For ut och fiskade och solade och bara var i några dagar. Till och med att jag och flickorna la ut näten alldeles själva (sen att dom var lite halv snurrade och drog iväg en sväng det är ju sånt man får ta när man gör det för första gången). Men fisk fick vi på dom. Ludde hjälpte oss att ta upp näten och sen tog vi loss och rensade alla fiskarna. Nästan att vi har haft en överlevnadsläger under dagarna ;) Spelade kubb, jag och Ida åkte på stryk bägga gångerna, inte helt okej. Hade grymt tur med vädret, är riktigt glad över att vi bestämmde oss för att fara mitt i veckan istället för att vänta till helgen.
På fredan for flickorna hem och jag, Ludde, Maria och Robin stannade kvar. Magnus och Andreas kom förbi över helgen. Vi spelade krocket (vilket jag inte har gjort på minst 10 år) och jag lovar att det var nå fel med klubban och bollen. Var så nära att ialla fall komma fyra men inte ens det fick jag. Måste alltså träna på det där tills nästa sommar.

Bästa middan

Vi lyckades avverka 3 av 4 spön. Inte illa

Nu ska stor abborren upp.

Stilett Tony & Jucke

Maria fick bada lite halvt ofrivilligt

Sökande efter krocketboll


Har varit ut på en långsväng med mamma och pappa och Ludde med motorcyklarna. Blev väl allt som allt 57 mil. Jag var ganska så lämmen när vi väl kom hem igen. Vi startade från oss for mot Sandträsk och kikade på sanatoriet, det är så hilma fint synd bara att det bara får stå och förfalla, for sen mot Edefors för att fika, sen till Voullerim och tittade på stenåldersbyn, vidare mot Messauredammen, sen mot Jokkmokk, till Kåbdalis och tittade hur det ser ut under sommaren, till Arvidsjaur och åt middag och sen mot Lill-Pite och Böle och sist mot Älvsbyn och sen hem igen. Det tog väl ca 12 timmar innan vi var hemma igen. Det är inte alla som har hunnit med så många städer under semestern ;) Nu har vi då fått oss en riktig sightseeingtur uppåt landet. Den södra sparar jag till i slutet av månaden när jag och Malin drar på roadtrip :)

Sandträsk/Sanatoriet

Edefors

Voullerim

Spegeldammen

Messauredammen


Kåbdalis

Husvagnsplats 16 :)

Paus på väg mot Arvidsjaur




Nu är utlandsresan bokad. Den 11 September drar jag , Ludde, Moa och Andreas till Kreta. Skönt att få förlänga sommaren i en vecka. Det blir skit bra. :)

Nä nu mot Frans för att få lite fika och sen mot Mockträska för kräftskiva. Spännande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0