Igenkännande.

Har diskuterat med en av mina tanter på jobbet idag (ungefär hela kvällen). Efter ett tag kommer jag på att fraserna jag använder är ruskigt bekanta, som om jag har hört dom förr. Sen kopplar det, jag ser pappa framför mig, jag hör även i huvudet hur han förut har använt exakt samma fraser mot mig.

*Du behöver inte skrika.
*Nu var det inte det vi diskuterade.
*Men nu får du väl ta och ge dig.
*Vad är det jag har sagt förut?!
*Jag tänker inte ta det här en gång till.
*Nu är det så det är. Slut diskuterat!

Fattades gjorde:
*Du har två val
*Ska vi slå vad?!
Men hade vi hållt på mycket längre så kankse dom också hade kommit.

Jag vet alltså hur jag kommer att låta den dan jag får barn. Men det har ju funkat på mig så varför skulle det inte funka på dom?! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0