Kärlekspaket

Sov över på hotellet i storforsen från igår till idag. Beställde ett sånt där kärlekspaket där man skulle få bo i en mini svit, få upp en fruktskål med mousseratvin till rummet, få en 2 rätters middag och få bada på tu man hand i hot spring. Vinet gick och dricka, frukten var bra, middagen var jätte god (ville aldrig att köttet skulle ta slut så när det var en bit kvar så började skära mindre och mindre bitar), men det där med hot spring var ju mera en inne pool med en ångbastu brevid sen vet inte jag men när man beställer ett kärlekspaket och ska få bo i en mini svit så känns det som om det vore bra om man fick en liten dubbelsäng ialla fall, inte två 90:s med ett sängbord emellan. Så vi möblerade om lite på kvällen (efter att jag fått övertala Ludde som tyckte att det var besvärligt). Men det var mysigt ialla fall. Skönt att bara vara lite. Spelade lite biljard (det bästa var nog att ingen utav oss riktigt kan reglerna så vi hittade på eftersom), kastade lite pil och spelade lite plockepin, bara myste på helt enkelt, och det är ju aldrig fel att få sig lite hotellfrukost.
Vi hade tänkt fara upp en sväng och kika snabbt på forsen innan vi åkte hem idag men när vi for var det 27 minus och då kändes det inte lika nödvändigt nå mera. Men nu har vi provat det, furunäset leder fortfarande med hästlängder.


Sen har jag en svag misstänke om att vårat kyl/frys har pajat. När vi kom hem och jag öppnade dörren kändes det varmt men Ludde påstod att det var för att det är så kallt ute så jag lät det vara. Men nu när jag kom hem från Maria känns det fortfarande varmt och bullarna i frysen är inte helt frusna. Så jag gjorde det enda rätta, skruvade upp (eller ner) tempen och väntar och ser tills imorgon. Det är ju ändå ingen idé att ringa nu. Spännande om det gått sönder och vi som ska ha folk här imorgon och drick lite alkohol. Tur att det är vinter så man kan stoppa ut allt. Men på ett sätt hade det varit skönt då att man fick en ny kyl/frys, med tanke på att våran frys är jätte liten.
Vi får väl se vad som händer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0