På varsin soffa...

jag och katten har varit väldigt engagerade idag. Har legat på varsin soffa från klockan sju fram tills nu (15:45). Klockan fem i morse välkomnade jag magsjukan, man tackar och bockar. Inte riktigt vad jag hade planerat. Ludde undrade vid sju när hans väckarklocka ringde varför jag inte kom och mös med han, ja undrar varför, tror ju inte att det är så bra om han lyckas få den när han ska flyga tillbaka till Afghanistan idag. Det blev ett bra avsked, fick en klapp på huvudet innan han for. Men nu (ta i trä) så känns det faktiskt bättre. Jag håller tummarna på att det bara är någon intensiv sjuka jag har fått. Nu har även våran avdelning på jobbet fått den, vi klarade oss i en halv vecka medan dom andra avdelningarna hade den. Men som sagt så var det ju bara en tidsfråga innan det hände.
Maria och Moa har levererat fil, cola och proviva till mig. Det var väldigt snällt, så jag kankse får i mig något idag.

Nu har vi äntligen fått gå och prova våra arbetskläder. Det tog bara nästan ett år längre än vad dom sa. Jag vet att man inte ska klaga när man väl får men alltså det var nog det fulaste jag har sett. Dom kläderna dom fick för några år sen var ialla fall lite diskret randiga men dom har var antingen hel svarta, beiga, dass röda eller någon konstig blå sen att det var gummiband i midjan var jag inte helt nöjd med, fattar inte heller varför vi inte fick välja en t-shirt istället för tunikan som ser ut som ett tält. Det roligaste kommer nog ändå att bli att se kararlna i den utstyrseln, eftersom det var unisex kläder. Mycket vackert. Det positiva var ändå att vi fick två par byxor och två tunikor.

Helgen som var då.
I fredags drog jag , Ludde och Johan till stugan. Fick inte upp låset till våran stuga så vi bosatte oss i mamma och pappas stuga i stället. 30 minus ute och 25 minus inna, behöver jag säga att jag frös?! Gick som ett psykfall fram och tillbaka inne i stugan för att få upp nån värme. Men när brasan väl började ta sig då jävlar blev det varmt. Tycker att det är facinerade hur snabbt man vänjer sig vid kylan, för när jag senare på dan skulle ut och pinka (skapinka) så kändes det helt plötsligt jätte skönt ute för då var det "bara" 25 minus ute. På lördan var det fint väder minus 20 och sol. Synd att vi var så stressade därifrån bara.



På lördan åkte vi med Andreas, Moa, hennes föräldrar och några till mot Bjurå för att se på revy. Håkan hade fixat så att vi fick hyra en lite buss så att alla kunde ta sig ett vinglas (eller tre). Dom är riktigt duktiga. Skrattade nästan så att tårarna kom några gånger. Sen på kvällen blev det en sväng till Frans och satt och surrade.


"Bussvärdinnan" delade ut förfriskningar under vägen


Det blev ett ganska långt inlägg, kan ju bero på att jag inte varit så aktiv den senaste veckan. Men men, nu Sandra är den ialla fall uppdaterad :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0