512 gånger..

.. om inte fler, startade jag om den där jävla gräsklipparen i stugan. Jag hatar den. Den är helt jävla värdelös. Hann gå som mest två svängar över gräsmattan innan den dog och som minst hann jag bara gå några steg innan den gav upp. Tur att vi var själv i stugan och att Ludde också lyssnade på musik för jag lovar att jag har använt alla fula ord som jag kan till den där saken. Har inte varit glad alls. Nu är då bägge gräsmattorna klippta ialla fall. Får hoppas att det blir Maria som klipper nästa gång annars är nog risken stor att gräsklipparen åker i sjön.
Det har varit bra väder ändå i stugan. Igår var vi ut på en liten sightseeing tur, först till Harads för att handla, sen till Edefors för att fika smörgås och sen tog vi en liten avstickare till Lakaträsk och fikade hembakat sockerkaka och hemkokt saft. Så nu har vi gynnat små byarna runt om.
Tog oss till och med en löptur efter grusvägen igår. Tyckte att det var riktigt skönt. Aslutade med ett dop i sjön, första doppet i sjön för i år. Var ändå inte så farligt kallt.
Idag har altanen blivit oljad och jag har fått mig lite sol. En skön stugsväng.

På fredag blir det förhoppningsvis att ta en fika med Linda, det var grymt längesen. Ska bli kul.

5 arbetsdagar kvar :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0