Boden Alive

Torsdag:
På torsdan för vi med Sandra och Dennis och åt på Susie Q. Den här gången tog jag entrecote. Måste nog säga att ribsen var bättre. Sen for vi till Bränna en sväng och lyssnade på Molly Maguire och träffade lite folk och surrade. Gick en lov runt öltälten och kollade av läget lite grann. Inte allt för mycket folk på tälten men inne på Bränna var det ganska så fullt. Var lungt på torsdan, var mest ute för att kolla läget.

Ingen har anklagat dom för att vara normala heller..


Fredag:
Solen kikade fram på dan så det var bara på med bikinin och dra på alder en sväng. Har nästan lyckas få bort ränderna efter linnet snart. Sen hem, hoppa in i en dusch och göra sig färdig för kvällen. Kvällen spenderades hos Patrik för invogning av den nya altan. Kan ju inte säga att jag hängde så mycket på altan utan jag höll mig nog mest i köket. Lite mera folk ute på tälten på kvällen, men det var ändå inte som det var förra året så man behövde slå sig in och ut. I år hade dom faktiskt lyckas med placeringen. Tappade bort LUdde som vanligt det första jag gjorde, men han reder sig ju ganska bra själv, sen brukar jag ju alltid hitta han i slutet av kvällen.
Tänkte att vi skulle ta oss in på bränna i slutet av natten men när vi väl kom fram dit (strandpromenaden tog ett tag för vissa) var det sån jävla lång kö så det kändes inte riktigt värt det. Det blev Thai mat och en hittade Ludde och sen cykeln hem. Stannade på statiol på vägen hem för Ludde skulle promt ha pan pizzor, jag och Malin underhöll kön med våra ringklockor (dom såg inte alltför roade ut). När vi väl kom hem var det bara att kasta sig i sängen för att få några timmars sömn.


Lördag:
Upp vid åtta tiden för att hinna göra sig färdig till Beas begravning klockan tio. Begravninge var fin, men självklart jobbig.
Efter en lite tupplur for vi på stan och fick i oss lite lunch. Jag, Malin, Andreas och John tittade på Zumba uppvisningen men eftersom det spöregnade så var det ganska dålig uppslutning. Sen for vi en sväng till Retro och fikade. Bästa kladdkakan ever, så kladdig att dom var tvungen att servera den i en skål. Mums!
Sen hem igen och börja göra sig iordning. Försökte fundera ut vad och när vi skulle hinna äta middag så i slutändan åt jag och Malin en kräm tallrik. Det funkade ju det också.
Bara hoppa på cyklarna igen och ta sig till Nettan. Det gick ganska segt i början men jag hade varit förtänksam och köpt Barcardi, det går ju ner som saft. Solen behagade att kika fram under kvällen så det blev riktigt fint. Mot öltälten igen då. Ungefär samma folk man träffade på fredan var ute nu. Träffade några gamla klasskompisar. Vi skötte nog oss riktigt bra hela helgen för det är då inga större bravader som har hänt.
Fick med oss två till som sov över till på söndan.
Kan ju säga att våran lägenhet såg ut som nått tattar boende på söndag morgon. Inte för att vi hade folk över utan för att vi hade öl/cider flaskor lite varstans, sminket lite utspritt, kläder lite hullerombuller och disken stod så fint uppradat på diskbänken, samt att Ludde lyckas slå hål på en ölburk så det var ölstänk på skåparna. Mycket vackert.


Söndag:
Vakna till väckarklockan igen. Hoppa in i duschen och göra sig färdig för dop för Elin Robin Joline Ögren. Jag och Ludde fick vara gudföräldrar, jag ska lära den ungen allt jag kan :) Prästen som dom hade var riktigt bra. Rolig och lättsamm. Efter dopet blev det fika och presentöppning i Forsgården. Landade hemma igen efter sex snåret på kvällen. Behöver jag säga att jag var ganska trött när vi tagit oss hem?! For och hyrde film, sen borrade jag, Maria och Malin ner oss i soffan resten av kvällen.


Det var lite halv jobbigt att kliva upp och fara på jobbet igår men idag har jag fått sova ut. Dom som säger att man inte kan sova igen timmar ljuger.
Nä nu är det bara på med kläder och ta sig ut på en promenad.

10 arbetspass kvar till semestern!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0