"Nu gick solen i moln.

Nej, jag blundade visst"  En av Moas många härliga kommentarer på söndan. Huvudet hänger inte alltid med :)
I lördags blev det tjejfest här hemma, jag, Malin, Moa, Marika och Maria. Frida kom förbi en sväng och skjutsade oss till farmen. Tjejfest is the shit, satt och förfestade i mjukisbyxor och bh. Behövde inte ta på mig kläderna jag skulle ut i förrens vi nästan var på väg. Mycket skönt.
Det var inte alls så många människor på farmen men kul hade vi. Lyckades ju ändå tappa bort folk lite då och då. Jag och Moa hoppade upp på tjuren i vanlig ordning, kom även fram till att man borde nog ha på sig långbyxor när man ska upp på den. Shorts eller klänning är inte en sån bra idé, man får lite blåmärken och skrapsår på benen efteråt, men det är det värt.
Vaknade på söndasmorgonen ovanligt pigg. Hör och häpna inte att jag hade vaknat en enda gång på natten och mått dåligt, kan hända att jag börjar bli vuxen nu?!
Hade inget gott att äta till frukost så Moa ställde sig och bakade scones, tog ut en filt, smör och pålägg och placerade oss i solen på gräsmattan och åt bakisfrukost. Värsta lyxen.
Sen blev det en sväng till alder, där jag till och med badade (förtsa riktigt doppet i alder i år). Det är aldrig varmt i den där sjön.
På kvällen blev det grillning med Moa, Andreas, Malin, Maria, Ludde och Robin, kvällen avslutades med The Tourist, riktigt bra film, ett litet oväntat slut.

Go Moa

Lyxfrukost


Första semesterdagen idag. Gick ut och åt på Norrigården igår för att fira. Tyckte ändå att min mat var helt okej, har som inget att klaga på och så värst dyrt var det inte heller. Sen blev det en sväng på bränna, där vi till och med lyckades få oss en soffplats, det är inte ofta. For hem vid tolv snåret. Mycket mysigt.
Idag är det bad som står på schemat (om Andreas kan pallra sig hit någon gång) och ikväll joggning som vanligt. Tog mig faktiskt ut själv i tisdags och fick ihop en mil, inte illa pinkat.
Planerna för semestern är inte många, bara vila upp sig i nån vecka. Sen i slutet på Augusti så drar jag och Malin på en bilresa genom Sverige, det kan bli spännande, och i September blir det en utlandsresa med Andreas och Moa. Jag sparar som grejerna till efter semestern i stället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0