Perfekt..

..det grymt varma vädret höll i sig både fredan och lördan och på söndan blev det lite svalnare och mulet. Men det var precis så jag hade beställt. Det är så jobbigt när man är lite små bakis och tittar ut och det är fint väder, då vill jag hellre att det ska vara mulet så att jag med gott samvete kan ligga inne och bakishänga. Jag och Ida har ju till och med avancerat upp ett snäpp på bakishänget.

I fredags kom Dennis, Sandra, Maria, Robin och Malin förbi på lite grillat. Satt mest ute och surrade. Fick med mig Sandra på att prova dricka öl och sprite (ja det låter helt mystiskt men det smakar faktiskt gott), sen tjuvstartade vi även på vinet som jag ska lära henne dricka i sommar när dom får sitt husså att vi kan sitta inne i deras mygghus på gården (stora planer för sommaren),.
Sen när alla hade farit hem tog jag och Ludde vindunken och några öl och promenerade över till grannen där blev vi kvar tills klockan helt plötsligt var halv fyra.

Stackarn tyckte att det var lite varmt


På lördan var det bara att ställa klockan för att hinna ta sig in till systemet (eftersom att vindunken som jag tänkte ha till farmen helt plötsligt var tom) och sen köpa maten som skulle grillas. Tro att jag blev lite chockad när jag kom in på systemet och fick se det här:

Har ju som hunnit glömma bort att det har ju varit studentvecka och grymt bra väder så nästan alla cidrar var borta. Lyckades skrapa ihop en fem stycken och en vinflaska.
Kvällen var riktigt rolig, kom en massa folk förbi och vi grillade innan det var dags för invigningen av farmen med E-Type. Säga vad man vill om han men man kan ju dom flesta låtarna utantill och han gör en bra show. Inga större bravader lyckades vi då med under kvällen, åkte en omgång på tjuren och var mycket nöjd att jag tog mig till grad 6. Sen gjorde jag nog världens snyggaste landning på fötterna. Inte illa.
Jag, Ida och Malin tog oss hem med taxi och jag lovar att det var nog det snabbaste jag fått tag på en taxi efter farmen, hann bara ner till storvägen så stannade en där. Är mycket glad över att vi inte åkte hem med Ludde och Anders, dom hade lyckas få tag på en svart taxi och Ludde (lite "lätt" onykter) hade lyckas deala till sig det underbara priset av 400 kr, då kändes 175 kr som vi fick betala våran riktiga taxi nästan gratis.
Fick besök på nattkvisten av grannens festkompisar eftersom han inte hade kommit hem än och dom ides inte sitta ute och vänta. Satt och hade riktigt trevligt där i köket.
På söndan blev det först en skön promenad in till stan och sen en bakispizza (inte för alla, men för dom flesta), vet inte om det var för att vi hade längtat efter den pizzan så länge så att den inte var god eller för att dom har bytt bagare kanske. Hyrde nån konsitg film och höll oss inne sen resten av dagen. Mycket skönt.
Tackar alla för en riktigt trevlig helg.

Självklart var Joline med på förfesten


Kommentarer
malin

Snygga vi är! Tror vi lyckades med konststycket att inte en endaste person på någon av bilderna tittade in i kameran. Ögonblicksbilder, verkligen!

2011-06-15 @ 17:35:29
URL: http://luften-bor-i-mina-steg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0