Fin lunch

Idag har vi beställt fin lunch med underhållning åt dom boende och oss. Jävlar vad tjejen som kom och sjöng var bra, nu kan Uno slänga sig i väggen :) Det är kul att göra något sånt lite då och då, man ser verkligen att dom uppskattar när det är nå annars än samma gamla vanliga.

Jag vet att jag är urusel på det här bloggandet emellanåt men så är det här i livet :)

I Söndags for jag först till Maria och Robin en sväng och grillade korv och satt ute på deras baksida och bara njöt utav solen. På kvällen blev det bio i Lule med Ida, Birger, Heli och Sabina. Vi såg "Min låtsas fru" och nja den var väl sådär. Vissa scener var riktigt bra men det kändes som om dom hade kunnat korta av den en halv timma, komedier ska inte vara två timmar långa. Sen kan det ju bero på att jag var grymt trött så där i slutet hade jag riktigt problem med att hålla ögonen öppna så nån halv slummring lyckades jag göra. Kan säga att det var ganska jobbigt att köra bilen hem sen, men poppar man musik tillräckligt högt så funkar det :)



Ida var förbi och sov i måndags, nu när Ludde kommer hem måste vi ju ha uppbehåll på våra "sova-över-träffar". Följde med mamma igår på Nordeas tjejkväll. Det var folk som ställde ut saker och sen pratade dom om pensionssparande och om testamenten och sånna saker. Jag tänkte att det skulle bli väldigt tråkigt att lyssna på dom (för bankmänniskor har som en tendes till att söva folk) men dom hade lyckas vaska fram guldkornen. Riktigt duktiga var dom på att prata och göra en intresserad. Hade jag nu inte varit duktigt och börjat pensionsspara så hade jag nog börjat efter att ha hört dom prata.

Imorgon far jag och hämtar hem Ludde. Sista leaven nu sen när han kommer hem i början på juni så är det färdigt. Men jag måste säga att jag tycker då att allt har gått riktigt bra och att tiden har gått fort. Det skulle tydligen vara nån medaljutdelning där i juni i stockholm så då blir det en miniweekend i stockholm. Självklart jobbade jag den helgen men vad har man inte sparade semesterdagar till?!

Sommarsemesterna ska vara inne nu sista mars, tycker att det är lite väl tidigt men dom måst ju hinna få tag på vikarier. Är i lite valet och kvalet om jag ska ta tre veckor eller fyra, det är ju som skönt att ha några dagar sparade. Men vi får se hur jag gör.

Nä, kanske en dusch på det här och sen lite middag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0