Klipp.

Gjorde värsta klippet igår kväll. Satt och slö tittade på blocket när jag ser att grannen har lagt ut sina gardiner för han skulle flytta, perfekt. Har ju som bara två par gardiner och dom har hängt nu i lite mer än ett år. Fick mig 5 längder 3 meters gardiner för 1000:- det tyckte jag var ett riktigt bra pris. Ska bara komma på vars jag ska stoppa upp dom. Tänkte om jag blinkar lite med Ludde så hinner han kanske få upp en gardinstång i data rummet innan han åker så vi får nå gardiner där också.

Helgen i Snesudden var riktigt bra.
På torsdan for jag, Ludde, Patrik, Henke och Gustav med skotrarna dit. Det var jävligt trixigt på vissa ställen, några fastkörningar gjorde jag men inte fullt så många som jag trodde att jag skulle göra. Det tog några timmar att ta sig eftersom det är 9 mil och att dom inte var helt hundra på hur vi skulle köra. Kroppen var lite lätt mörbultad när vi väl kom fram. Satt i stugan och små drack och surrade resten av dagen. På kvällen kom Erik L och Ompe dit.
På  fredan blev drog vi ut på en lite sväng med skotrarna efter någon kraftledning. Riktigt roligt. Hittade lä och satt oss och grillade och njöt av det fina vädret. Höjdpunkten var nog när Patrik lyckades träffa en tvättmaskin (?!?) i en backe med skotern. Under dagen ramlade det in lite mera folk. Luddes hyrskoter började krångla så efter fredan blev den parkerad. Robin tog hem den på lördan och lämnade sin skoter åt Ludde.
På lördan skulle vi fara och möta upp Burströms pappa och några till och grilla med dom. Men eftersom vissa inte riktigt mådde helt bra och att det var tvunget att skruva ihop några skotrar så tog det oss ett tag att ta oss ut. Sen blev det ju inte bättre av att dom inte var säker på hur man hittade dit. Men efter lite felkörningar så hittade vi tillslut. Men dom stannade väl en kvart efter vi kommit eftersom dom hade väntat i några timmar på oss. Lördags kvällen var riktigt lugn alla var lite små trötta. Men så är det när man kommer upp i åren :)
Söndan bjöd på riktigt bra väder så efter vi plockat ihop och städat ur stugan tog vi oss till sandtaget som inte är långt bort och grillade oss lite lunch. Riktigt härligt. Sen bar det iväg hemmåt med skotrarna. Patrik (den eviga optimisten) påstod att det skulle ta ungefär 2 timmar att köra hem. Jag gissade på tre och vi var hemma efter 3½ timma. Under färden hem var jag än en gång glad över att jag inte hade pappas skoter, för då hade det nog tagit några fler timmar att ta sig hem. Luddes skoter kan jag ju åtminstone få att följa med mig lite grann när jag ska svänga snävt och så men med pappas skoter så är det ju helt dödsdömt, spelar ingen roll om jag så skulle stå och hoppa på ena sida den skulle nog ändå fara åt det hållet den ville. Under hela helgen hade inte skotern fått nå stryk överhuvudtaget så självklart på hemfärden lyckades jag på något mirakulöst sätt få in en trädpinne i buken, genom plasten och allt. Tur att det inte lyckades träffa nånting i motorn då hade det blivit lätt jobbig. Men kan killarna så kan väl jag också?! :P
Nä helgen har varit jätte skön och rolig. Är riktigt glad över att vädret var bra. Det hade kunnat blåsa mindre men det var ju bara att hitta nå lä så var det ju lugnt. Allt som allt blev vi en 15-16 pers under helgen. Ganska lagomt ändå, alla fick varsin säng. Det har inte hänt under dom åren jag har följt med ialla fall.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0