Planen igår:

* Kliva upp 08:00 göra pirogdegen
* Äta frukost medans den jäste
* Fylla dom, in i ugnen och ta ut dom
* Ut på en 5 km jogging tur
* Packa in i plastpåsar, samt packa sakerna till Snesudden.
* Sen ta sig till jobbet.
Men det är inte alltid planerna håller. Vi klev upp tidigt och började med degen men sen ringde Poppen till Ludde och sa att han fått en ledig tid för tatuering vid halv elva så då prioriterades våra jogging tur bort (jag har inte riktigt fått tillbaka självdiciplinen att fara ut och jogga själv än). Men pirogerna hann vi faktiskt med. Så istället för jogging tog jag på mig ny kängorna och tog mig en 30 minuters promenad (måste ju börja gå in dom) och självklart har jag lyckas dra på mig två fina skavsår på varsin häl. Jag tror att det är något stort fel på mina fötter, spelar som ingen roll vad det är för skor alltid dom första veckorna får jag värsta skavsåren. Jaja, det är väl bara att genomlida det, det blir ju som bra sen.
Satt och tittade någon timma när Ludde tatuerade sig, så kul att se någon annan ha ont :) Hann även till systemet och inhandla det som ska med till helgen.
Ludde och Patrik har farit idag och dumpat av all våran packning i Snesudden så imorgon på morgonen är det bara att sätta sig på skoterna och fara iväg. Håller tummarna på att snön ialla fall lyckas hålla sig kvar tills efter helgen. Vi blev inte så många som vi brukar vara i år, lite tråkigt men på ett sätt kan det vara skönt, det går fortare att ta sig iväg om vi ska på någon lång sväng och det blir inte så förbannat trångt inne i stugan.
I år slipper vi ligga i sovstugan och har lyckas flörta in oss med Burström i det stora sovrummet. Måste komma ihåg att packa med mig öronpropparna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0